• Ελληνικα
  • English
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών

Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

  • Το Πρόγραμμα
    • Στόχοι
    • Ιστορικό
    • Τίτλος Σπουδών
    • Όργανα Διοίκησης
    • Πολιτική ποιότητας
  • Προσωπικό
    • Διδακτικό Προσωπικό
    • Διδάσκοντες/ουσες παλαιότερων ετών
    • Διοικητικό Προσωπικό
  • Σπουδές
    • Δομή του Προγράμματος
    • Διάρθρωση του Προγράμματος Φοίτησης
    • Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία
    • Κανονισμός & Υποχρεώσεις Φοίτησης
    • Ακαδημαϊκός Σύμβουλος
    • Σπουδαστήριο
    • Μαθήματα
    • Οδηγός Σπουδών
    • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
    • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
    • Παράρτημα Διπλώματος
    • Διαχείριση Παραπόνων
  • Έρευνα
    • Δεοντολογία Έρευνας
    • Διπλωματικές Εργασίες
    • CoE Pilot Project: Addressing Violence in schools through EDC/HRE
    • Democratic School Governance for Inclusion: A Whole Community Approach
    • Φυσιογνωμία, εκπαιδευτική & επαγγελματική πορεία αποφοίτων ΠΜΣ
  • Νέα
    • Ανακοινώσεις
    • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία

Απόψεις εκπαιδευτικών και στελεχών εκπαίδευσης για την εκπαίδευση και την ένταξη των προσφύγων στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα

Βρίσκεστε εδώ: Αρχική / Διπλωματικές Εργασίες / Απόψεις εκπαιδευτικών και στελεχών εκπαίδευσης για την εκπαίδευση και την ένταξη των προσφύγων στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα

Απόψεις εκπαιδευτικών και στελεχών εκπαίδευσης για την εκπαίδευση και την ένταξη των προσφύγων στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα

22/11/2019Posted by Γραφείο Υποστήριξης ΠΜΣ
2018 / Αιμιλία ΝΥΧΑ

Τα τελευταία χρόνια, η μεγάλη εισροή των προσφύγων στην Ευρώπη έφερε τις χώρες υποδοχής μπροστά στην πρόκληση διαχείρισης και κάλυψης των αναγκών των ανθρώπων αυτών. Την ίδια στιγμή, με περισσότερο από το μισό του αριθμού των προσφύγων να είναι σε σχολική και προσχολική ηλικία, προέκυψε η ανάγκη σχεδιασμού εκπαιδευτικής πολιτικής για το μαθητικό προσφυγικό πληθυσμό. Η Ελλάδα σε συνθήκες χρονικής πίεσης επιχείρησε να προσαρμόσει το εκπαιδευτικό της σύστημα με τρόπο που να διευκολύνει την ομαλή ένταξη των προσφύγων μαθητών. Στο πλαίσιο αυτό λειτουργούν Δομές Υποδοχής Εκπαίδευσης για τους Πρόσφυγες (ΔΥΕΠ). Η έρευνα αυτή διερευνά τις απόψεις των στελεχών εκπαίδευσης και εκπαιδευτικών μαθητών από σχολεία που λειτούργησαν ως Δομές Υποδοχής Εκπαίδευσης για τους Πρόσφυγες (ΔΥΕΠ). Πιο συγκεκριμένα, η παρούσα έρευνα έχει ως στόχο να αναδείξει τις απόψεις στελεχών εκπαίδευσης και εκπαιδευτικών σχετικά με τη παρουσία των προσφύγων μαθητών, την ένταξη καθώς και την μετάβασή τους από τις Δομές Υποδοχής Προσφύγων (ΔΥΕΠ) στο κανονικό σχολικό πρόγραμμα. Από τα ευρήματα της έρευνας προέκυψε ότι η σχολική κοινότητα υποδέχτηκε θετικά τους πρόσφυγες μαθητές. Επιπλέον, διαπιστώθηκε ότι βασική προτεραιότητα για τους εκπαιδευτικούς και τα στελέχη εκπαίδευσης συνιστά η ένταξη των προσφύγων μαθητών σε μια σχολική κοινότητα. Οι προκλήσεις της ένταξης αυτής εντοπίζονται στη δυσκολία επικοινωνίας και στην αβεβαιότητα της παραμονής τους. Γενικά, η λειτουργία των ΔΥΕΠ την περασμένη σχολική χρονιά, συνέβαλε σε ένα βαθμό στην ομαλή μετάβαση και ένταξη τους στο πρωινό σχολείο. Από την επεξεργασία των δεδομένων προέκυψε ότι οι γονείς των προσφύγων έχουν περιορισμένη αλληλεπίδραση με τη σχολική κοινότητα και ιδιαίτερα περιορισμένη επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς. Από την άλλη πλευρά, οι αντιδράσεις που εκφράστηκαν σε διάφορα σχολεία την περασμένη σχολική χρονιά από Έλληνες γονείς σε σχέση με τη φοίτηση των προσφύγων έχουν πλέον καμφθεί. Οι εκπαιδευτικοί και τα στελέχη εκπαίδευσης προσπαθούν να ξεπεράσουν τις ελλείψεις και να εφαρμόζουν αρχές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης στην εκπαιδευτική τους προσέγγιση.

Ετικέτες: απόψεις, ΔΥΕΠ, εκπαίδευση, ένταξη, πρόσφυγας, πρόσφυγες μαθητές
Share in social networks

Αναζητηση

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Προσφατες Ανακοινωσεις

Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
04/05/2025
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
26/03/2025
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
20/02/2025

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Ετικετες

Ανθρώπινα Δικαιώματα γλώσσα εθνική ταυτότητα εκπαίδευση εκπαιδευτικοί μετανάστευση πολιτισμικό κεφάλαιο προσχολική εκπαίδευση σχολικά εγχειρίδια τριτοβάθμια φύλο

Επικοινωνια

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΠΜΣ "Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα"

Γραφείο Υποστήριξης ΠΜΣ:
Ελένη Σωτηρίου

Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Αθήνα

Ισόγειο

Τηλ: 210-368 9312

E-Mail: pmsteapi@gmail.com


Γραμματεία ΤΕΑΠΗ Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Ισόγειο.

Τηλ: 210-368 9312

Copyright © 2025 - Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών | Created by Sheismartha Studios