• Ελληνικα
  • English
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών

Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

  • Το Πρόγραμμα
    • Στόχοι
    • Ιστορικό
    • Τίτλος Σπουδών
    • Όργανα Διοίκησης
    • Πολιτική ποιότητας
  • Προσωπικό
    • Διδακτικό Προσωπικό
    • Διδάσκοντες/ουσες παλαιότερων ετών
    • Διοικητικό Προσωπικό
  • Σπουδές
    • Δομή του Προγράμματος
    • Διάρθρωση του Προγράμματος Φοίτησης
    • Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία
    • Κανονισμός & Υποχρεώσεις Φοίτησης
    • Ακαδημαϊκός Σύμβουλος
    • Σπουδαστήριο
    • Μαθήματα
    • Οδηγός Σπουδών
    • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
    • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
    • Παράρτημα Διπλώματος
    • Διαχείριση Παραπόνων
  • Έρευνα
    • Δεοντολογία Έρευνας
    • Διπλωματικές Εργασίες
    • CoE Pilot Project: Addressing Violence in schools through EDC/HRE
    • Democratic School Governance for Inclusion: A Whole Community Approach
    • Φυσιογνωμία, εκπαιδευτική & επαγγελματική πορεία αποφοίτων ΠΜΣ
  • Νέα
    • Ανακοινώσεις
    • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία

Διδάσκοντας σε ένα Διαπολιτισμικό Σχολείο Αντιλήψεις και πρακτικές εκπαιδευτικών

Βρίσκεστε εδώ: Αρχική / Διπλωματικές Εργασίες / Διδάσκοντας σε ένα Διαπολιτισμικό Σχολείο Αντιλήψεις και πρακτικές εκπαιδευτικών

Διδάσκοντας σε ένα Διαπολιτισμικό Σχολείο Αντιλήψεις και πρακτικές εκπαιδευτικών

17/06/2024Posted by Γραφείο Υποστήριξης ΠΜΣ
2023 / Αικατερίνη ΜΙΧΟΥ

Η ψήφιση του νόμου 2413/1996 περί διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και η δημιουργία των Διαπολιτισμικών Σχολείων (Δ.Σ.) ήρθαν ως απάντηση στις νέες εκπαιδευτικές ανάγκες που δημιουργήθηκαν από τη δεκαετία του ’90 στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα με τη μαζική παρουσία παιδιών μεταναστών. Η απουσία όμως μια συγκροτημένης κεντρικής κατεύθυνσης, τα κενά και οι αντιφάσεις του θεσμικού πλαισίου των Δ.Σ έχουν ως αποτέλεσμα ασάφειες ως προς τον χαρακτήρα και τους στόχους των Δ.Σ. Ο τρόπος λειτουργίας των Δ.Σ. όπως και οι πρακτικές των διδασκόντων σε αυτά, διαφέρουν απόσχολείο σε σχολείο.
Η παρούσα έρευνα επιχείρησε να διερευνήσει τον χαρακτήρα των Δ.Σ. μέσα από τη ματιά και τις εμπειρίες των ίδιων των διδασκόντων. Διερευνά την αντίληψη των εκπαιδευτικών για τον ρόλο τους, τις επαγγελματικές ταυτότητες που συγκροτούν στο πλαίσιο των Δ.Σ., τους λόγους για τους οποίους επιλέγουν να εργαστούν σε Δ.Σ αλλά και τις πρακτικές που υιοθετούν. Πρόκειται για μια ποιοτική έρευνα που βασίζεται σε ημιδομημένες συνεντεύξεις με έντεκα (11) δασκάλους από δύο Δ.Σ. της Αθήνας οι οποίοι είχαν προηγούμενη εκπαιδευτική εμπειρία και σε τυπικά σχολεία.
Η έρευνα ανέδειξε τον ενισχυτικό ρόλο που διαδραματίζουν τα Δ.Σ. για την ένταξη προσφύγων και μεταναστών μαθητών στο ελληνικό εκπαιδευτικό πλαίσιο, λειτουργώντας ως ένα προενταξιακό ενδιάμεσο στάδιο προτού φοιτήσουν στα τυπικά σχολεία. Όπως προκύπτει πρόκειται για σχολεία που έχουν να χειριστούν όχι μόνο γλωσσικές- πολιτισμικές διαφορές, αλλά σοβαρά κοινωνικά προβλήματα και ανισότητες. Οι ρόλος των εκπαιδευτικών μένει επικεντρωμένος στην ψυχοσυναισθηματική υποστήριξη των μαθητών και στην παροχή ουσιαστικών γνώσεων τροποποιώντας το βασικό αναλυτικό πρόγραμμα και τη διδακτική ύλη η οποία προσαρμόζεται στις ατομικές ανάγκες των μαθητών. Η έρευνα υπογράμμισε τη ρευστότητα του μαθητικού πληθυσμού ως ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των Δ.Σ. όπως επίσης και τη μεγαλύτερη αυτονομία αυτών των σχολείων η οποία προκρίνει τις πρωτοβουλίες των εκπαιδευτικών. Οι τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών φωτίζουν την πραγματικότητα των Δ.Σ., τις ανάγκες, τους λειτουργικούς περιορισμούς των συγκεκριμένων σχολείων και τη συμβολή τους στη προσωπική και επαγγελματική αλλαγή που επιφέρει η εμπειρία από τη διδασκαλία στα Δ.Σ. ενώ συνολικά αναδύεται μια γενικότερη αίσθηση εγκατάλειψης του πλαισίου.

Ετικέτες: Διαπολιτισμικά Σχολεία, εκπαιδευτική ένταξη, εκπαιδευτικοί, επαγγελματική ταυτότητα εκπαιδευτικών, προσφυγικό-μεταναστευτικό υπόβαθρο
Share in social networks

Αναζητηση

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Προσφατες Ανακοινωσεις

Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
04/05/2025
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
26/03/2025
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
20/02/2025

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Ετικετες

Ανθρώπινα Δικαιώματα γλώσσα εθνική ταυτότητα εκπαίδευση εκπαιδευτικοί μετανάστευση πολιτισμικό κεφάλαιο προσχολική εκπαίδευση σχολικά εγχειρίδια τριτοβάθμια φύλο

Επικοινωνια

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΠΜΣ "Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα"

Γραφείο Υποστήριξης ΠΜΣ:
Ελένη Σωτηρίου

Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Αθήνα

Ισόγειο

Τηλ: 210-368 9312

E-Mail: pmsteapi@gmail.com


Γραμματεία ΤΕΑΠΗ Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Ισόγειο.

Τηλ: 210-368 9312

Copyright © 2025 - Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών | Created by Sheismartha Studios