• Ελληνικα
  • English
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών

Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

  • Το Πρόγραμμα
    • Στόχοι
    • Ιστορικό
    • Τίτλος Σπουδών
    • Όργανα Διοίκησης
    • Πολιτική ποιότητας
  • Προσωπικό
    • Διδακτικό Προσωπικό
    • Διδάσκοντες/ουσες παλαιότερων ετών
    • Διοικητικό Προσωπικό
  • Σπουδές
    • Δομή του Προγράμματος
    • Διάρθρωση του Προγράμματος Φοίτησης
    • Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία
    • Κανονισμός & Υποχρεώσεις Φοίτησης
    • Ακαδημαϊκός Σύμβουλος
    • Σπουδαστήριο
    • Μαθήματα
    • Οδηγός Σπουδών
    • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
    • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
    • Παράρτημα Διπλώματος
    • Διαχείριση Παραπόνων
  • Έρευνα
    • Δεοντολογία Έρευνας
    • Διπλωματικές Εργασίες
    • CoE Pilot Project: Addressing Violence in schools through EDC/HRE
    • Democratic School Governance for Inclusion: A Whole Community Approach
    • Φυσιογνωμία, εκπαιδευτική & επαγγελματική πορεία αποφοίτων ΠΜΣ
  • Νέα
    • Ανακοινώσεις
    • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία

Απόψεις μαθητών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για το μάθημα των αρχαίων ελληνικών

Βρίσκεστε εδώ: Αρχική / Διπλωματικές Εργασίες / Απόψεις μαθητών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για το μάθημα των αρχαίων ελληνικών

Απόψεις μαθητών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για το μάθημα των αρχαίων ελληνικών

22/11/2019Posted by Γραφείο Υποστήριξης ΠΜΣ
2018 / Γεωργία ΚΕΦΗ

Η παρούσα εργασία διερευνά τις απόψεις μαθητών- τριών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τη χρησιμότητα της διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών ως υποχρεωτικού μαθήματος για όλους- ες τους μαθητές- τριες.  Οι ιδεολογίες για το περιεχόμενο των Αναλυτικών Προγραμμάτων είναι πάντα φορτισμένες πολιτικά. Προγενέστερες έρευνες ειδικότερα για τη χρησιμότητα των αρχαίων έχουν μελετήσει κυρίως τις απόψεις των εκπαιδευτικών και έχουν αναδείξει τις θετικές τους στάσεις ως προς τη χρησιμότητα των αρχαίων. Η έρευνα με μαθητές- τριες είναι πολύ περιορισμένη και έχει αναδείξει ότι οι περισσότεροι από αυτούς έχουν αρνητική στάση για το συγκεκριμένο μάθημα. Η εργασία υποθέτει ότι οι απόψεις των μαθητών- τριών για το μάθημα των αρχαίων ελληνικών θεμελιώνονται πάνω σε ιδεολογίες τους για την ελληνική γλώσσα, αλλά και στις εμπειρίες που έχουν με τη διδασκαλία του μαθήματος. Θέτει λοιπόν σχετικά ερωτήματα σε ημιδομημένες συνεντεύξεις σε οχτώ μαθητές- τριες των Α’ και Β’ τάξεων Γενικού Λυκείου. Από τα ευρήματα προκύπτει ότι οι απόψεις των μαθητών μοιράζονται όσον αφορά τη χρησιμότητα των αρχαίων, καθώς ακόμα και κάποιοι από αυτούς που εκφράστηκαν αρχικά αρνητικά, στην πορεία ανέφεραν τη χρησιμότητα των αρχαίων για συγκεκριμένους όμως πληθυσμούς μαθητών και μέσα από διαφορετικούς τρόπους διδασκαλίας. Όσοι- ες υποστηρίζουν την υποχρεωτική διδασκαλία κρίνουν ότι προσφέρει γλωσσική και πνευματική καλλιέργεια, καθώς και ενισχύσει της εθνικής ταυτότητας. Όσον αφορά τις αντιλήψεις τους για την ελληνική γλώσσα, οι μαθητές- τριες υιοθετούν πιο συστηματικά ιδεολογικές πλάνες για την ελληνική γλώσσα απ’ ότι για τη χρησιμότητα των αρχαίων ελληνικών. Υποστηρίζουν ειδικότερα ότι η ελληνική διαθέτει ιδιαίτερη αξία έναντι άλλων γλωσσών, ότι έχει υποστεί φθορά ιστορικά, αλλά διακρίνουν περισσότερο τη διαφορά αρχαίας και νέας ελληνικής γλώσσας συγκριτικά με τους εκπαιδευτικούς. Όσον αφορά τις εμπειρίες με τη διδασκαλία των αρχαίων, προκύπτει ότι είναι αρκετά αρνητικές. Το γεγονός ότι οι ιδεολογικές πλάνες για τη γλώσσα είναι πιο συστηματικές απ’ ότι για τη χρησιμότητα των αρχαίων ως υποχρεωτικό μάθημα σε συνδυασμό με τις αρνητικές κυρίως εμπειρίες που έχουν από τη διδασκαλία του συγκεκριμένου μαθήματος μας οδηγεί να συμπεράνουμε ότι οι απόψεις των μαθητών- τριων για τα αρχαία επηρεάζονται κατά κύριο λόγο από τις αρνητικές τους εμπειρίες.

Share in social networks

Αναζητηση

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Προσφατες Ανακοινωσεις

Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
04/05/2025
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
26/03/2025
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
20/02/2025

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Ετικετες

Ανθρώπινα Δικαιώματα γλώσσα εθνική ταυτότητα εκπαίδευση εκπαιδευτικοί μετανάστευση πολιτισμικό κεφάλαιο προσχολική εκπαίδευση σχολικά εγχειρίδια τριτοβάθμια φύλο

Επικοινωνια

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΠΜΣ "Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα"

Γραφείο Υποστήριξης ΠΜΣ:
Ελένη Σωτηρίου

Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Αθήνα

Ισόγειο

Τηλ: 210-368 9312

E-Mail: pmsteapi@gmail.com


Γραμματεία ΤΕΑΠΗ Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Ισόγειο.

Τηλ: 210-368 9312

Copyright © 2025 - Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών | Created by Sheismartha Studios