• Ελληνικα
  • English
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών

Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

  • Το Πρόγραμμα
    • Στόχοι
    • Ιστορικό
    • Τίτλος Σπουδών
    • Όργανα Διοίκησης
    • Πολιτική ποιότητας
  • Προσωπικό
    • Διδακτικό Προσωπικό
    • Διδάσκοντες/ουσες παλαιότερων ετών
    • Διοικητικό Προσωπικό
  • Σπουδές
    • Δομή του Προγράμματος
    • Διάρθρωση του Προγράμματος Φοίτησης
    • Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία
    • Κανονισμός & Υποχρεώσεις Φοίτησης
    • Ακαδημαϊκός Σύμβουλος
    • Σπουδαστήριο
    • Μαθήματα
    • Οδηγός Σπουδών
    • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
    • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
    • Παράρτημα Διπλώματος
    • Διαχείριση Παραπόνων
  • Έρευνα
    • Δεοντολογία Έρευνας
    • Διπλωματικές Εργασίες
    • CoE Pilot Project: Addressing Violence in schools through EDC/HRE
    • Democratic School Governance for Inclusion: A Whole Community Approach
    • Φυσιογνωμία, εκπαιδευτική & επαγγελματική πορεία αποφοίτων ΠΜΣ
  • Νέα
    • Ανακοινώσεις
    • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία

Μαθητικές αντι-δράσεις/στάσεις στη σχολική εξουσία. Μία εθνογραφία

Βρίσκεστε εδώ: Αρχική / Διπλωματικές Εργασίες / Μαθητικές αντι-δράσεις/στάσεις στη σχολική εξουσία. Μία εθνογραφία

Μαθητικές αντι-δράσεις/στάσεις στη σχολική εξουσία. Μία εθνογραφία

25/11/2019Posted by Γραφείο Υποστήριξης ΠΜΣ
2019 / Βασιλική ΜΠΑΡΚΑ ΚΑΤΣΕΝΟΥ

Η παρούσα εργασία αποτελεί μια εθνογραφική έρευνα μικρής έκτασης η οποία μελετά τις αντιστάσεις και αντιδράσεις μαθητών και μαθητριών στο σχολικό πλαίσιο. Με θεωρητικό υπόβαθρο τη Φουκωϊκή θεωρία, τις αρχές της συμβολικής αλληλεπίδρασης και της θεωρίας της αντίστασης αλλά και αξιοποιώντας αντίστοιχες έρευνες καταγράφουμε και αναλύουμε τις πρακτικές των μαθητικών υποκειμένων στο κανονιστικό και πειθαρχικό σχολικό πλαίσιο. Παρατηρήθηκε πως τα μαθητικά υποκείμενα αντιστέκονται στους κανόνες που αφορούν τη χρήση του σχολικού χώρου,
του χρόνου αλλά και την εργασία που τους επιβάλλεται θεσμοθετημένα. Οι μαθητές/τριες αμφισβητούν και εναντιώνονται στη σχολική εξουσία που ασκείται καταχρηστικά από τους εκπαιδευτικούς, στο κακής ποιότητας μάθημα, στους/στις εκπαιδευτικούς που είναι απόμακροι και δείχνουν αδιαφορία για το μάθημα αλλά και για το αν τα ίδια τα παιδιά μαθαίνουν. Τα μαθητικά υποκείμενα φαίνεται πως επιδιώκουν διαρκώς να νιώσουν έστω και στιγμιαία ελευθερία, αυτοκυριαρχία και συνεπώς να διαμορφώσουν την υποκειμενικότητά τους υιοθετώντας ρόλους και τρόπους δράσης διαφορετικούς από τους κυρίαρχα προβλεπόμενους.

Ετικέτες: αμφισβήτηση, αντίσταση, διαπραγμάτευση, σχολική εξουσία, σχολικός χρόνος, σχολικός χώρος, υποκειμενικότητα
Share in social networks

Αναζητηση

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Προσφατες Ανακοινωσεις

Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
04/05/2025
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
26/03/2025
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
20/02/2025

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Ετικετες

Ανθρώπινα Δικαιώματα γλώσσα εθνική ταυτότητα εκπαίδευση εκπαιδευτικοί μετανάστευση πολιτισμικό κεφάλαιο προσχολική εκπαίδευση σχολικά εγχειρίδια τριτοβάθμια φύλο

Επικοινωνια

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΠΜΣ "Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα"

Γραφείο Υποστήριξης ΠΜΣ:
Ελένη Σωτηρίου

Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Αθήνα

Ισόγειο

Τηλ: 210-368 9312

E-Mail: pmsteapi@gmail.com


Γραμματεία ΤΕΑΠΗ Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Ισόγειο.

Τηλ: 210-368 9312

Copyright © 2025 - Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών | Created by Sheismartha Studios