• Ελληνικα
  • English
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών

Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

  • Το Πρόγραμμα
    • Στόχοι
    • Ιστορικό
    • Τίτλος Σπουδών
    • Όργανα Διοίκησης
    • Πολιτική ποιότητας
  • Προσωπικό
    • Διδακτικό Προσωπικό
    • Διδάσκοντες/ουσες παλαιότερων ετών
    • Διοικητικό Προσωπικό
  • Σπουδές
    • Δομή του Προγράμματος
    • Διάρθρωση του Προγράμματος Φοίτησης
    • Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία
    • Κανονισμός & Υποχρεώσεις Φοίτησης
    • Ακαδημαϊκός Σύμβουλος
    • Σπουδαστήριο
    • Μαθήματα
    • Οδηγός Σπουδών
    • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
    • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
    • Παράρτημα Διπλώματος
    • Διαχείριση Παραπόνων
  • Έρευνα
    • Δεοντολογία Έρευνας
    • Διπλωματικές Εργασίες
    • CoE Pilot Project: Addressing Violence in schools through EDC/HRE
    • Democratic School Governance for Inclusion: A Whole Community Approach
    • Φυσιογνωμία, εκπαιδευτική & επαγγελματική πορεία αποφοίτων ΠΜΣ
  • Νέα
    • Ανακοινώσεις
    • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία

Οι ανδρικές ομοσεξουαλικές ταυτότητες μαθητών στα σχολικά χρόνια

Βρίσκεστε εδώ: Αρχική / Διπλωματικές Εργασίες / Οι ανδρικές ομοσεξουαλικές ταυτότητες μαθητών στα σχολικά χρόνια

Οι ανδρικές ομοσεξουαλικές ταυτότητες μαθητών στα σχολικά χρόνια

15/12/2021Posted by Γραφείο Υποστήριξης ΠΜΣ
2020 / Σπυρίδων ΜΠΟΒΙΑΤΣΗΣ

Ο θεσμός του σχολείου έχει κυρίαρχη θέση στις ζωές των παιδιών, καθώς εκεί περνούν μεγάλο μέρος της καθημερινότητάς τους, διευρύνοντας τους ορίζοντες τους. Ωστόσο, γίνεται γρήγορα αντιληπτό ότι το σχολείο δεν αποτελεί μόνο τόπο μάθησης αλλά και τόπο κοινωνικοποίησης, όπου τα υποκείμενα συναναστρέφονται, σε πλαίσιο φιλικών σχέσεων και συγκρούσεων, συζητούν θέματα που τα απασχολούν και δομούν ταυτότητες. Η παρούσα μελέτη εξετάζει την πρόσληψη των ανδρικών ομοσεξουαλικών ταυτοτήτων από τον μαθητικό πληθυσμό και το εκπαιδευτικό προσωπικό και πώς τις επηρεάζουν, τη θέση που έχουν αυτές στο ελληνικό σχολείο, και το ρόλο που έχουν οι σημαντικοί άλλοι (οικογένεια και φίλοι) στην υιοθέτηση μιας τέτοιας ταυτότητας από τα παιδιά. Μέσα από τις 8 συνεντεύξεις που πραγματοποιήθηκαν γίνεται σαφές ότι δεν προβλέπεται κάποια ισάξια θέση για τις ομοσεξουαλικές ταυτότητες, των οποίων η παρουσία συνδέεται κυρίως με την αστυνόμευση των ετεροκανονικών ανδρικών ταυτοτήτων. Επιπλέον, εντός του σχολείου, τα παιδιά αντιμετωπίζονται ως προσωρινά ασεξουαλικά ή/και ετεροφυλόφιλα-σε-εξέλιξη, ενώ απορρίπτεται οποιαδήποτε σύνδεση παιδικής και ομοσεξουαλικής ταυτότητας. Παράλληλα, οι καθηγητ(ρι)ες παρουσιάζονται ως «ουδέτεροι/-ες» ή αρνητικοί/-ες όσον αφορά τις μη ετεροκανονικές ταυτότητες και η τάξη ως ένας τόπος συζήτησης και διαπραγμάτευσης διαφόρων θεμάτων που δεν εμπεριέχονται στο σχολικό πρόγραμμα. Επίσης, οι γονείς περιγράφονται ως ιδιαίτερα αρνητικοί ενώ τα φιλικά πρόσωπα ως κρίσιμα για την αντιμετώπιση της ντροπής και την υιοθέτηση μιας ομοσεξουαλικής ταυτότητας.

Ετικέτες: αναγνώριση, αρρενωπότητες, διαφορετικά παιδιά, Ομοσεξουαλικότητα, ομοφυλοφιλία, παιδί, συν-διαχείριση της ταυτότητας, σχολείο
Share in social networks

Αναζητηση

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Προσφατες Ανακοινωσεις

Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
04/05/2025
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
26/03/2025
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
20/02/2025

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Ετικετες

Ανθρώπινα Δικαιώματα γλώσσα εθνική ταυτότητα εκπαίδευση εκπαιδευτικοί μετανάστευση πολιτισμικό κεφάλαιο προσχολική εκπαίδευση σχολικά εγχειρίδια τριτοβάθμια φύλο

Επικοινωνια

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΠΜΣ "Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα"

Γραφείο Υποστήριξης ΠΜΣ:
Ελένη Σωτηρίου

Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Αθήνα

Ισόγειο

Τηλ: 210-368 9312

E-Mail: pmsteapi@gmail.com


Γραμματεία ΤΕΑΠΗ Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Ισόγειο.

Τηλ: 210-368 9312

Copyright © 2025 - Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών | Created by Sheismartha Studios