• Ελληνικα
  • English
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών

Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

  • Το Πρόγραμμα
    • Στόχοι
    • Ιστορικό
    • Τίτλος Σπουδών
    • Όργανα Διοίκησης
    • Πολιτική ποιότητας
  • Προσωπικό
    • Διδακτικό Προσωπικό
    • Διδάσκοντες/ουσες παλαιότερων ετών
    • Διοικητικό Προσωπικό
  • Σπουδές
    • Δομή του Προγράμματος
    • Διάρθρωση του Προγράμματος Φοίτησης
    • Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία
    • Κανονισμός & Υποχρεώσεις Φοίτησης
    • Ακαδημαϊκός Σύμβουλος
    • Σπουδαστήριο
    • Μαθήματα
    • Οδηγός Σπουδών
    • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
    • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
    • Παράρτημα Διπλώματος
    • Διαχείριση Παραπόνων
  • Έρευνα
    • Δεοντολογία Έρευνας
    • Διπλωματικές Εργασίες
    • CoE Pilot Project: Addressing Violence in schools through EDC/HRE
    • Democratic School Governance for Inclusion: A Whole Community Approach
    • Φυσιογνωμία, εκπαιδευτική & επαγγελματική πορεία αποφοίτων ΠΜΣ
  • Νέα
    • Ανακοινώσεις
    • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία

Ο ρόλος των προαιρετικών δράσεων στην τυπική εκπαίδευση των νεαρών κρατουμένων

Βρίσκεστε εδώ: Αρχική / Διπλωματικές Εργασίες / Ο ρόλος των προαιρετικών δράσεων στην τυπική εκπαίδευση των νεαρών κρατουμένων

Ο ρόλος των προαιρετικών δράσεων στην τυπική εκπαίδευση των νεαρών κρατουμένων

25/11/2019Posted by Γραφείο Υποστήριξης ΠΜΣ
2019 / Ιωάννης ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

Η εκπαίδευση στις φυλακές αποτελεί παράμετρο της σωφρονιστικής ιδρυματικής μεταχείρισης που εφαρμόζεται σε όλα τα συστήματα των χωρών του δυτικού πολιτισμού στις μέρες μας αποτελώντας αναπόσπαστο κομμάτι κάθε σχεδιασμού χάραξης σωφρονιστικής πολιτικής που σέβεται την εκπαίδευση ως πανανθρώπινο δικαίωμα. Καλείται να επιτελέσει ένα ρόλο αναμορφωτικό που θα προετοιμάσει τους κρατούμενους για την επιστροφή τους στην κοινωνία συμβάλλοντας καθοριστικά στη δημιουργία πλαισίων που θα τους δώσουν τα κατάλληλα εφόδια, τις ευκαιρίες για πνευματική διέγερση και ανέλιξη, αλλά και την εποικοδομητική εκμετάλλευση του χρόνου κατά τη διάρκεια του εγκλεισμού. Στην περίπτωση των νέων κρατουμένων, αυτά τα πλαίσια θεωρούνται ως ακόμα περισσότερο σημαντικά και απαραίτητα μια που υλοποιούν μια επιτακτική προσπάθεια απεμπλοκής τους από το έγκλημα και αναμόρφωσής τους. Έτσι, στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, η εκπαίδευση για τους νέους κρατούμενους έχει υποχρεωτικό χαρακτήρα και λειτουργεί σε παρόμοια πλαίσια με αυτά που οι συνομήλικοι τους βρίσκονται στα «έξω» σχολεία. Με βάση αυτή τη θεώρηση, οι εκπαιδευτικές δομές που λειτουργούν στα Ειδικά Καταστήματα Κράτησης Ανηλίκων και Νέων της χώρας μας αποτελούν εφαρμογές δομών τυπικής εκπαίδευσης που ακολουθούν το αναλυτικό πρόγραμμα σε κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης. Αυτές οι δομές όμως ταυτόχρονα αποτελούν ιδιαίτερες και διαφορετικές σχολικές μονάδες, τόσο ως προς τις λειτουργικές και οργανωτικές συνθήκες που τις καθορίζουν, όσο και ως προς τη σύνθεση και τις ανάγκες του μαθητικού τους πληθυσμού που χαρακτηρίζεται από ευαλωτότητα, παραβατική συμπεριφορά και ακόμα έχει έντονα πολυπολιτισμική σύνθεση. Κυρίως όμως, υπόκειται στις ποικίλες επιπτώσεις του εγκλεισμού σε ένα Κατάστημα Κράτησης. Στην περίπτωση του Γυμνασίου και Λυκείου που λειτουργεί στο Ειδικό Κατάστημα Κράτησης Νέων Αυλώνα, η ανάγκη αντιμετώπισης των θεμάτων που προκύπτουν από την ιδιαιτερότητα της σχολικής μονάδας, μέσα από κατάλληλες και αποτελεσματικές παιδαγωγικές προσεγγίσεις και πρακτικές, έχει οδηγήσει, εδώ και αρκετά σχολικά έτη, στη διενέργεια πλήθους προαιρετικών προγραμμάτων και δράσεων που ενσωματώνονται στην τυπική λειτουργία της σχολικής μονάδας. Με την παρούσα έρευνα επιχειρείται η διερεύνηση του ρόλου που έχουν αυτά προγράμματα στη συνολική λειτουργία της σχολικής μονάδας και η σημασία που έχουν στην επίτευξη των στόχων της. Τα προγράμματα αυτά αποτελούν έναν πολύτιμο εκπαιδευτικό μοχλό που επιδρά θετικά και υποβοηθά την προσαρμογή του σχολικού πλαισίου στις ιδιαίτερες συνθήκες, αλλά και τα εκπαιδευτικά αποτελέσματα που έχει στον ιδιαίτερο μαθητικό πληθυσμό της.

Ετικέτες: Ειδικά Καταστήματα Κράτησης Νέων, Εκπαίδευση Νεαρών Κρατουμένων, Προαιρετικά Προγράμματα και Δράσεις, Προσαρμογή Πλαισίων Τυπικής Εκπαίδευσης.
Share in social networks

Αναζητηση

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Προσφατες Ανακοινωσεις

Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
04/05/2025
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
26/03/2025
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
20/02/2025

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Ετικετες

Ανθρώπινα Δικαιώματα γλώσσα εθνική ταυτότητα εκπαίδευση εκπαιδευτικοί μετανάστευση πολιτισμικό κεφάλαιο προσχολική εκπαίδευση σχολικά εγχειρίδια τριτοβάθμια φύλο

Επικοινωνια

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΠΜΣ "Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα"

Γραφείο Υποστήριξης ΠΜΣ:
Ελένη Σωτηρίου

Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Αθήνα

Ισόγειο

Τηλ: 210-368 9312

E-Mail: pmsteapi@gmail.com


Γραμματεία ΤΕΑΠΗ Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Ισόγειο.

Τηλ: 210-368 9312

Copyright © 2025 - Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών | Created by Sheismartha Studios