• Ελληνικα
  • English
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών

Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

  • Το Πρόγραμμα
    • Στόχοι
    • Ιστορικό
    • Τίτλος Σπουδών
    • Όργανα Διοίκησης
    • Πολιτική ποιότητας
  • Προσωπικό
    • Διδακτικό Προσωπικό
    • Διδάσκοντες/ουσες παλαιότερων ετών
    • Διοικητικό Προσωπικό
  • Σπουδές
    • Δομή του Προγράμματος
    • Διάρθρωση του Προγράμματος Φοίτησης
    • Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία
    • Κανονισμός & Υποχρεώσεις Φοίτησης
    • Ακαδημαϊκός Σύμβουλος
    • Σπουδαστήριο
    • Μαθήματα
    • Οδηγός Σπουδών
    • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
    • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
    • Παράρτημα Διπλώματος
    • Διαχείριση Παραπόνων
  • Έρευνα
    • Δεοντολογία Έρευνας
    • Διπλωματικές Εργασίες
    • CoE Pilot Project: Addressing Violence in schools through EDC/HRE
    • Democratic School Governance for Inclusion: A Whole Community Approach
    • Φυσιογνωμία, εκπαιδευτική & επαγγελματική πορεία αποφοίτων ΠΜΣ
  • Νέα
    • Ανακοινώσεις
    • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία

Διαπραγμάτευση κοινωνικών ταυτοτήτων και πρόσληψη του ανήκειν. Η περίπτωση νεαρών μεταναστών από το Πακιστάν

Βρίσκεστε εδώ: Αρχική / Διπλωματικές Εργασίες / Διαπραγμάτευση κοινωνικών ταυτοτήτων και πρόσληψη του ανήκειν. Η περίπτωση νεαρών μεταναστών από το Πακιστάν

Διαπραγμάτευση κοινωνικών ταυτοτήτων και πρόσληψη του ανήκειν. Η περίπτωση νεαρών μεταναστών από το Πακιστάν

30/03/2023Posted by Γραφείο Υποστήριξης ΠΜΣ
2022 / Όλγα ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΥ

Η εργασία μελετά τις κοινωνικές ταυτότητες και την πρόσληψη του ανήκειν έξι νεαρών αγοριών, 17-22 ετών, μεταναστών από το Πακιστάν, που έχουν φοιτήσει στο ελληνικό σχολείο και ζουν στην Ελλάδα πάνω από 4 χρόνια. Πρόκειται για νεαρούς που μετανάστευσαν ανήλικοι και ασυνόδευτοι, διέσχισαν γεωγραφικά και ηλικιακά σύνορα κάτω από αντίξοες συνθήκες και βίωσαν (ή ακόμα βιώνουν) πολλαπλές χωρικές και χρονικές μεταβάσεις, διαπραγματευόμενοι καθημερινά σύνορα και όρια στον δημόσιο χώρο, στην μετακίνηση, την κατοικία, την εργασία, την πρόσβαση στα δικαιώματα, κτλ. Μέσα από ατομικές εις βάθος συνεντεύξεις, όπου αναδεικνύεται η οπτική των ίδιων των μεταναστών: οι εμπειρίες, οι νοηματοδοτήσεις, οι πρακτικές και οι προσδοκίες τους, εξετάζεται πώς οι ίδιοι διαπραγματεύονται και (επανα)προσδιορίζουν τις κοινωνικές τους ταυτότητες στις παρούσες συνθήκες και σε συνάρτηση με τις οικογενειακές, κοινωνικές και εκπαιδευτικές «αποσκευές» τους, τις εμπειρίες και τις διαδρομές τους. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη σχέση τους με την κοινωνία υποδοχής και στον τρόπο με τον οποίο η σχολική ένταξη, οι κοινωνικές και διαπροσωπικές σχέσεις, το νομικό καθεστώς και η διαφοροποιημένη πρόσβαση στα δικαιώματα επηρεάζουν και (συν)διαμορφώνουν την αίσθηση του ανήκειν και τις ταυτότητες των νεαρών.
Από τα λόγια των νεαρών προκύπτει πως οι πολλαπλές διεθνικές συνδέσεις και η έκθεση τους σε κοινωνικές πρακτικές ετερογενών πολιτισμικών και κοινωνικών πλαισίων έχουν ως αποτέλεσμα να αναπτύσσουν ένα αίσθημα πολλαπλών ανήκειν που χαρακτηρίζονται από ρευστότητα. Διατηρούν συναισθηματικούς δεσμούς με την πατρίδα και ορισμένοι νοσταλγούν το παρελθόν, την ίδια στιγμή, όμως, αντιμετωπίζουν με δυναμικότητα το παρόν και δημιουργούν ισχυρούς δεσμούς με την κοινωνία υποδοχής. Ταυτόχρονα, οι πολλαπλές γεωγραφικές, πολιτισμικές, κοινωνικές, εκπαιδευτικές, ηλικιακές και γλωσσικές μεταβάσεις οδηγούν στην (ανα)συγκρότηση πολλαπλών ταυτοτήτων ανάλογα με τις εκάστοτε καταστάσεις και τα συγκείμενα. Τα εθνικά και πολιτισμικά χαρακτηριστικά της κουλτούρας προέλευσης «ξαναδιαβάζονται» και συνομιλούν με τις προσλαμβάνουσες από το πολιτισμικό πρότυπο της ελληνικής κοινωνίας, συμβάλλοντας στην διαμόρφωση νέων ταυτοτήτων. Παράλληλα, η κατάκτηση της ελληνικής γλώσσας, η ένταξη στο σχολείο και έπειτα στην εργασία, το εκπαιδευτικό και κοινωνικού κεφάλαιο και τα θετικά βιώματα από τις κοινωνικές και διαπροσωπικές σχέσεις με την τοπική κοινωνία αποτελούν στοιχεία που τους ενδυναμώνουν, τους προσφέρουν μια αίσθηση σταθερότητας και περηφάνιας και χρησιμοποιούνται ως «όπλα» σε μια συνεχή διαπραγμάτευση με τα πολλαπλά κοινωνικά σύνορα και όρια. Έτσι, παρά την αβεβαιότητα που δημιουργεί η αστάθεια των μεταναστευτικών πολιτικών και η ρευστότητα του νομικού καθεστώτος, οι νεαροί δεν θυματοποιούνται ούτε δέχονται παθητικά τις καταστάσεις, αλλά αντιθέτως ενεργούν, αποκτούν εκπαιδευτικά και κοινωνικά εφόδια, αντιμετωπίζουν με δυναμικότητα το παρόν, «τα καταφέρνουν» και είναι αισιόδοξοι ότι θα «τα καταφέρουν» και στο μέλλον, εδώ ή σε οποίον άλλο τόπο εγκατασταθούν.

Ετικέτες: αίσθηση του ανήκειν, δικαιώματα, μετανάστες, νομικό καθεστώς, σχολική ένταξη, ταυτότητες
Share in social networks

Αναζητηση

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Προσφατες Ανακοινωσεις

Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
04/05/2025
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
26/03/2025
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
20/02/2025

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Ετικετες

Ανθρώπινα Δικαιώματα γλώσσα εθνική ταυτότητα εκπαίδευση εκπαιδευτικοί μετανάστευση πολιτισμικό κεφάλαιο προσχολική εκπαίδευση σχολικά εγχειρίδια τριτοβάθμια φύλο

Επικοινωνια

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΠΜΣ "Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα"

Γραφείο Υποστήριξης ΠΜΣ:
Ελένη Σωτηρίου

Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Αθήνα

Ισόγειο

Τηλ: 210-368 9312

E-Mail: pmsteapi@gmail.com


Γραμματεία ΤΕΑΠΗ Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Ισόγειο.

Τηλ: 210-368 9312

Copyright © 2025 - Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών | Created by Sheismartha Studios