• Ελληνικα
  • English
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών

Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

  • Το Πρόγραμμα
    • Στόχοι
    • Ιστορικό
    • Τίτλος Σπουδών
    • Όργανα Διοίκησης
    • Πολιτική ποιότητας
  • Προσωπικό
    • Διδακτικό Προσωπικό
    • Διδάσκοντες/ουσες παλαιότερων ετών
    • Διοικητικό Προσωπικό
  • Σπουδές
    • Δομή του Προγράμματος
    • Διάρθρωση του Προγράμματος Φοίτησης
    • Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία
    • Κανονισμός & Υποχρεώσεις Φοίτησης
    • Ακαδημαϊκός Σύμβουλος
    • Σπουδαστήριο
    • Μαθήματα
    • Οδηγός Σπουδών
    • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
    • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
    • Παράρτημα Διπλώματος
    • Διαχείριση Παραπόνων
  • Έρευνα
    • Δεοντολογία Έρευνας
    • Διπλωματικές Εργασίες
    • CoE Pilot Project: Addressing Violence in schools through EDC/HRE
    • Democratic School Governance for Inclusion: A Whole Community Approach
    • Φυσιογνωμία, εκπαιδευτική & επαγγελματική πορεία αποφοίτων ΠΜΣ
  • Νέα
    • Ανακοινώσεις
    • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία

Η εμπλοκή των Αφγανών γονέων στην ελληνική δημόσια εκπαίδευση

Βρίσκεστε εδώ: Αρχική / Διπλωματικές Εργασίες / Η εμπλοκή των Αφγανών γονέων στην ελληνική δημόσια εκπαίδευση

Η εμπλοκή των Αφγανών γονέων στην ελληνική δημόσια εκπαίδευση

30/03/2023Posted by Γραφείο Υποστήριξης ΠΜΣ
2022 / Μαρία ΚΟΥΡΟΓΙΩΡΓΑ

Η παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά τον τρόπο συμμετοχής των προσφύγων ή μεταναστών Αφγανών γονέων στην εκπαίδευση των παιδιών τους, μέσα από την εξέταση των αντιλήψεων, των προσδοκιών και των πρακτικών που υιοθετούν, καθώς επίσης και των εμποδίων που συναντούν οι γονείς στο πλαίσιο του ελληνικού δημόσιου σχολείου. Πλαισιωμένη θεωρητικά από τις έννοιες του πολιτισμικού κεφαλαίου του Pierre Bourdieu, του κοινωνικού και συναισθηματικού κεφαλαίου και αντλώντας στοιχεία από το επιστημονικό έργο μεταγενέστερων μελετητών, όπως της Annette Lareau και της Diane Reay, η εργασία εξετάζει ακόμα το ρόλο που διαδραματίζουν οι πόροι των διαφορετικών μορφών κεφαλαίων των γονέων κατά την προσπάθεια συμμετοχής τους στην εκπαίδευση των παιδιών τους.
Για την επίτευξη του ερευνητικού σκοπού, ακολουθήθηκε η ποιοτική μεθοδολογική  ερευνητική προσέγγιση, ενώ για την συλλογή των εμπειρικών δεδομένων πραγματοποιήθηκαν οκτώ συνεντεύξεις με Αφγανούς γονείς των οποίων τα παιδιά έχουν φοιτήσει ή φοιτούν σε ελληνικά δημόσια σχολεία της Αθήνας. Από τα ερευνητικά ευρήματα προέκυψε πως, οι Αφγανοί γονείς, αν και απέδιδαν στο σχολείο και κυρίως στο νηπιαγωγείο έναν αντισταθμιστικό ρόλο, αντιλαμβάνονταν την εκπαίδευση ως μία διαδικασία που απαιτεί και τη δική τους συμμετοχή. Ανάμεσα στους γονείς παρατηρήθηκε ένας έμφυλος καταμερισμός εργασίας που σχετίζεται με την εκπαίδευση των παιδιών τους, με τους πατέρες να αναλαμβάνουν πιο συχνά την επικοινωνία με το  σχολείο, ενώ οι μητέρες συμμετείχαν πιο ενεργά στη μελέτη στο σπίτι. Οι γονείς συνάντησαν κάποια κοινά γνωστικά και γλωσσικά εμπόδια, τα οποία όμως προσπάθησαν να ξεπεράσουν, αντλώντας πόρους από το οικονομικό και κοινωνικό τους κεφάλαιο. Οι Αφγανοί γονείς συμμετείχαν πολύ περιορισμένα στις γονικές, σχολικές συλλογικότητες, είχαν υψηλές ακαδημαϊκές προσδοκίες από τα παιδιά τους, συμμετείχαν συναισθηματικά στην εκπαίδευσή τους και δε βασίστηκαν στα μέλη της εθνικής τους κοινότητας για να αναζητήσουν πληροφορίες σχετικά με το σχολείο.

Ετικέτες: γονική εμπλοκή, κοινωνικό κεφάλαιο, μετανάστες και πρόσφυγες γονείς στην εκπαίδευση, πολιτισμικό κεφάλαιο, συναισθηματικό κεφάλαιο
Share in social networks

Αναζητηση

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Προσφατες Ανακοινωσεις

Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
04/05/2025
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
26/03/2025
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
20/02/2025

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Ετικετες

Ανθρώπινα Δικαιώματα γλώσσα εθνική ταυτότητα εκπαίδευση εκπαιδευτικοί μετανάστευση πολιτισμικό κεφάλαιο προσχολική εκπαίδευση σχολικά εγχειρίδια τριτοβάθμια φύλο

Επικοινωνια

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΠΜΣ "Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα"

Γραφείο Υποστήριξης ΠΜΣ:
Ελένη Σωτηρίου

Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Αθήνα

Ισόγειο

Τηλ: 210-368 9312

E-Mail: pmsteapi@gmail.com


Γραμματεία ΤΕΑΠΗ Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Ισόγειο.

Τηλ: 210-368 9312

Copyright © 2025 - Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών | Created by Sheismartha Studios