• Ελληνικα
  • English
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών

Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

  • Το Πρόγραμμα
    • Στόχοι
    • Ιστορικό
    • Τίτλος Σπουδών
    • Όργανα Διοίκησης
    • Πολιτική ποιότητας
  • Προσωπικό
    • Διδακτικό Προσωπικό
    • Διδάσκοντες/ουσες παλαιότερων ετών
    • Διοικητικό Προσωπικό
  • Σπουδές
    • Δομή του Προγράμματος
    • Διάρθρωση του Προγράμματος Φοίτησης
    • Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία
    • Κανονισμός & Υποχρεώσεις Φοίτησης
    • Ακαδημαϊκός Σύμβουλος
    • Σπουδαστήριο
    • Μαθήματα
    • Οδηγός Σπουδών
    • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
    • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
    • Παράρτημα Διπλώματος
    • Διαχείριση Παραπόνων
  • Έρευνα
    • Δεοντολογία Έρευνας
    • Διπλωματικές Εργασίες
    • CoE Pilot Project: Addressing Violence in schools through EDC/HRE
    • Democratic School Governance for Inclusion: A Whole Community Approach
    • Φυσιογνωμία, εκπαιδευτική & επαγγελματική πορεία αποφοίτων ΠΜΣ
  • Νέα
    • Ανακοινώσεις
    • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία

Μη τυπική εκπαίδευση παιδιών προσφύγων σε Ελλάδα και Λίβανο: ανάλυση ιστοσελίδων ΜΚΟ

Βρίσκεστε εδώ: Αρχική / Διπλωματικές Εργασίες / Μη τυπική εκπαίδευση παιδιών προσφύγων σε Ελλάδα και Λίβανο: ανάλυση ιστοσελίδων ΜΚΟ

Μη τυπική εκπαίδευση παιδιών προσφύγων σε Ελλάδα και Λίβανο: ανάλυση ιστοσελίδων ΜΚΟ

30/03/2023Posted by Γραφείο Υποστήριξης ΠΜΣ
2022 / Παναγιώτης ΜΕΛΙΣΣΑΣ

Η Ελλάδα και ο Λίβανος αποτελούν δύο μεσογειακές χώρες για τις οποίες η δεκαετία του 2010 σηματοδοτεί την είσοδο ενός μεγάλου αριθμού προσφύγων. Ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα που έφερε στο προσκήνιο η προσφυγική αυτή κρίση είναι το ζήτημα της εκπαίδευσης των παιδιών, καθώς πέρα από πρακτικά θέματα που σχετίζονται με τις στρατηγικές για την ένταξη των παιδιών προσφύγων στην τυπική εκπαίδευση των χωρών, είναι εμφανής η στήριξη που απαιτείται για να ξεπεράσουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, προκειμένου να εγγραφούν και στη συνέχεια να φοιτήσουν στις σχολικές τάξεις, χωρίς να παρουσιάσουν σχολική διαρροή. Η μη τυπική εκπαίδευση, επομένως, καλείται και στις δύο χώρες να συνεισφέρει σημαντικά στην επίλυση των ζητημάτων αυτών, προσφέροντας μαθήματα που θα βοηθήσουν τα παιδιά να ενταχθούν στα σχολεία, αλλά και ταυτόχρονα αναπτύσσοντας τεχνικές διδασκαλίες και προγράμματα τα οποία συνδράμουν στην ένταξη των παιδιών προσφύγων στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο της χώρας υποδοχής. Στη διπλωματική αυτή εργασία μελετάται ο ρόλος των ΜΚΟ που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα και στον Λίβανο στη μη τυπική εκπαίδευση παιδιών προσφύγων. Για την άντληση των δεδομένων μελετήθηκε το περιεχόμενο ιστοσελίδων και συμπληρωματικά δημοσιεύσεων στο Facebook από 6 ΜΚΟ της Ελλάδας και 6 του Λιβάνου, ενώ η μεθοδολογία που εφαρμόστηκε για την ανάλυση των δεδομένων είναι η θεματική ανάλυση. Η ανάλυση των δεδομένων υπόδειξε ως
κοινό σημείο των ΜΚΟ τη σημασία της επίτευξης συνεργειών των ΜΚΟ όσο και την εκπαίδευση του διδακτικού προσωπικού για την καλύτερη δυνατή επίτευξη των στόχων, σε συνδυασμό με την παρουσία εθελοντών. Σημασία δίνεται, επίσης, στη διδασκαλία της επίσημης γλώσσας της χώρας υποδοχής και των αγγλικών, ενώ τονίζεται η αξία της καλλιτεχνικής έκφρασης στο πλαίσιο της διδασκαλίας των μαθημάτων. Τέλος, διακρίνεται η επίδρασή τους στη δημιουργία ενός πλαισίου εκπαιδευτικής καθημερινότητας για τα παιδιά πρόσφυγες, το οποίο δημιουργεί τις προϋποθέσεις και για την κοινωνική τους ένταξη.

Ετικέτες: Ελλάδα, θεματική ανάλυση, Λίβανος, μη τυπική εκπαίδευση, ΜΚΟ, Παιδιά πρόσφυγες, ποιοτική ανάλυση
Share in social networks

Αναζητηση

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Προσφατες Ανακοινωσεις

Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
04/05/2025
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
26/03/2025
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
20/02/2025

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Ετικετες

Ανθρώπινα Δικαιώματα γλώσσα εθνική ταυτότητα εκπαίδευση εκπαιδευτικοί μετανάστευση πολιτισμικό κεφάλαιο προσχολική εκπαίδευση σχολικά εγχειρίδια τριτοβάθμια φύλο

Επικοινωνια

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΠΜΣ "Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα"

Γραφείο Υποστήριξης ΠΜΣ:
Ελένη Σωτηρίου

Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Αθήνα

Ισόγειο

Τηλ: 210-368 9312

E-Mail: pmsteapi@gmail.com


Γραμματεία ΤΕΑΠΗ Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Ισόγειο.

Τηλ: 210-368 9312

Copyright © 2025 - Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών | Created by Sheismartha Studios