• Ελληνικα
  • English
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών

Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

  • Το Πρόγραμμα
    • Στόχοι
    • Ιστορικό
    • Τίτλος Σπουδών
    • Όργανα Διοίκησης
    • Πολιτική ποιότητας
  • Προσωπικό
    • Διδακτικό Προσωπικό
    • Διδάσκοντες/ουσες παλαιότερων ετών
    • Διοικητικό Προσωπικό
  • Σπουδές
    • Δομή του Προγράμματος
    • Διάρθρωση του Προγράμματος Φοίτησης
    • Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία
    • Κανονισμός & Υποχρεώσεις Φοίτησης
    • Ακαδημαϊκός Σύμβουλος
    • Σπουδαστήριο
    • Μαθήματα
    • Οδηγός Σπουδών
    • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
    • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
    • Παράρτημα Διπλώματος
    • Διαχείριση Παραπόνων
  • Έρευνα
    • Δεοντολογία Έρευνας
    • Διπλωματικές Εργασίες
    • CoE Pilot Project: Addressing Violence in schools through EDC/HRE
    • Democratic School Governance for Inclusion: A Whole Community Approach
    • Φυσιογνωμία, εκπαιδευτική & επαγγελματική πορεία αποφοίτων ΠΜΣ
  • Νέα
    • Ανακοινώσεις
    • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία

Προβλήματα των μειονοτικών μαθητ(ρι)ών της α’ γυμνασίου στην ελληνόγλωσση δημόσια εκπαίδευση: Απόψεις εκπαιδευτικών

Βρίσκεστε εδώ: Αρχική / Διπλωματικές Εργασίες / Προβλήματα των μειονοτικών μαθητ(ρι)ών της α’ γυμνασίου στην ελληνόγλωσση δημόσια εκπαίδευση: Απόψεις εκπαιδευτικών

Προβλήματα των μειονοτικών μαθητ(ρι)ών της α’ γυμνασίου στην ελληνόγλωσση δημόσια εκπαίδευση: Απόψεις εκπαιδευτικών

30/03/2023Posted by Γραφείο Υποστήριξης ΠΜΣ
2022 / Μερβέ ΟΥΖΕΪΡ

Η παρούσα ποιοτική έρευνα ασχολείται με τα προβλήματα και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μειονοτικοί μαθητές και μαθήτριες της Θράκης αλλά και οι εκπαιδευτικοί στο ελληνόγλωσσο γυμνάσιο. Η μετάβαση από το μειονοτικό δημοτικό στο ελληνόγλωσσο σχολείο φαίνεται να είναι η πιο δύσκολη περίοδος για τους/τις μειονοτικούς μαθητές και μαθήτριες. Στην παρούσα έρευνα αξιοποιείται η έννοια της ταυτότητας υπό ενδυνάμωση και η θεωρία του πολιτισμικού κεφαλαίου, καθώς η συζήτηση για την εκπαίδευση της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης δεν είναι δυνατό να αγνοήσει θρησκευτικές και γλωσσικές διαστάσεις που αφορούν τη μειονότητα της Θράκης. Το υλικό που αναλύεται αποτελείται από 8 συνεντεύξεις εκπαιδευτικών σε ελληνόγλωσσο γυμνάσιο στη Θράκη. Πραγματοποιείται ποιοτική ανάλυση περιεχομένου και δίνεται έμφαση σε μια σειρά προβλημάτων σε τάξεις μεικτού πληθυσμού σε ζητήματα ετερότητας παιδαγωγικών πρακτικών, γονικής εμπλοκής, σχολικών επιδόσεων και κοινωνικών σχέσεων μεταξύ πλειονότητας – μειονότητας.
Οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι όσα παιδιά προέρχονται από τα μειονοτικά δημοτικά δεν κατέχουν την ελληνική γλώσσα με αποτέλεσμα να δυσκολεύονται στην επικοινωνία με τα μέλη της πλειονότητας, στις συναναστροφές με τους πλειονοτικούς μαθητές και μαθήτριες, στην κατανόηση και στη συμμετοχή στο μάθημα. Το εμπόδιο και το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν ακόμα και με τους γονείς των μειονοτικών μαθητών και μαθητριών είναι η ελλιπής γνώση της ελληνικής γλώσσας τόσο στις σχέσεις των εκπαιδευτικών με τους γονείς όσο και στη μη παροχή βοήθειας από το οικογενειακό περιβάλλον προς τους μαθητές και μαθήτριες της μειονότητας. Όλοι οι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν ότι η μετάβαση των μειονοτικών μαθητών από το μειονοτικό δημοτικό στο ελληνόγλωσσο γυμνάσιο πραγματοποιείται σε άγνωστο και ξένο περιβάλλον με πολλά εμπόδια και προβλήματα τόσο για τους/τις εκπαιδευτικούς όσο και για τους μαθητές και μαθήτριες της μειονότητας. Προβληματίζονται αρκετά και προσπαθούν για εύρεση νέων τρόπων έτσι ώστε αυτή η μετάβαση να γίνει πιο ήπια με γρήγορη προσαρμογή στο σχολικό περιβάλλον. Τέλος, θεωρούν σημαντικό να υπάρχει παρουσία εκπαιδευτικών, ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών από τα μέλη της μειονότητας στα σχολεία.

Ετικέτες: γονική εμπλοκή, επίδοση, κοινωνικές σχέσεις, μετάβαση από το δημοτικό στο γυμνάσιο, Μουσουλμανική μειονότητα Θράκης, περιθωριοποίηση, πολιτισμικές διαφορές, πολιτισμικό κεφάλαιο, ταυτότητες
Share in social networks

Αναζητηση

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Προσφατες Ανακοινωσεις

Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
04/05/2025
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
26/03/2025
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
20/02/2025

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Ετικετες

Ανθρώπινα Δικαιώματα γλώσσα εθνική ταυτότητα εκπαίδευση εκπαιδευτικοί μετανάστευση πολιτισμικό κεφάλαιο προσχολική εκπαίδευση σχολικά εγχειρίδια τριτοβάθμια φύλο

Επικοινωνια

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΠΜΣ "Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα"

Γραφείο Υποστήριξης ΠΜΣ:
Ελένη Σωτηρίου

Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Αθήνα

Ισόγειο

Τηλ: 210-368 9312

E-Mail: pmsteapi@gmail.com


Γραμματεία ΤΕΑΠΗ Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Ισόγειο.

Τηλ: 210-368 9312

Copyright © 2025 - Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών | Created by Sheismartha Studios