• Ελληνικα
  • English
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών

Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

  • Το Πρόγραμμα
    • Στόχοι
    • Ιστορικό
    • Τίτλος Σπουδών
    • Όργανα Διοίκησης
    • Πολιτική ποιότητας
  • Προσωπικό
    • Διδακτικό Προσωπικό
    • Διδάσκοντες/ουσες παλαιότερων ετών
    • Διοικητικό Προσωπικό
  • Σπουδές
    • Δομή του Προγράμματος
    • Διάρθρωση του Προγράμματος Φοίτησης
    • Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία
    • Κανονισμός & Υποχρεώσεις Φοίτησης
    • Ακαδημαϊκός Σύμβουλος
    • Σπουδαστήριο
    • Μαθήματα
    • Οδηγός Σπουδών
    • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
    • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
    • Παράρτημα Διπλώματος
    • Διαχείριση Παραπόνων
  • Έρευνα
    • Δεοντολογία Έρευνας
    • Διπλωματικές Εργασίες
    • CoE Pilot Project: Addressing Violence in schools through EDC/HRE
    • Democratic School Governance for Inclusion: A Whole Community Approach
    • Φυσιογνωμία, εκπαιδευτική & επαγγελματική πορεία αποφοίτων ΠΜΣ
  • Νέα
    • Ανακοινώσεις
    • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία

Φοιτητές/ήτριες από τη μειονότητα της Θράκης στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση: εκπαιδευτικές και κοινωνικές πορείες

Βρίσκεστε εδώ: Αρχική / Διπλωματικές Εργασίες / Φοιτητές/ήτριες από τη μειονότητα της Θράκης στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση: εκπαιδευτικές και κοινωνικές πορείες

Φοιτητές/ήτριες από τη μειονότητα της Θράκης στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση: εκπαιδευτικές και κοινωνικές πορείες

30/03/2023Posted by Γραφείο Υποστήριξης ΠΜΣ
2023 / Παναγιώτα ΚΡΕΜΜΥΔΑ
Αν και μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1990 τα μέλη της μειονότητας της Θράκης είχαν τυπικά τη δυνατότητα να φοιτήσουν στα ελληνικά πανεπιστήμια, στην πραγματικότητα ήταν αποκλεισμένοι, εξαιτίας της κοινωνικής-οικονομικής τους περιθωριοποίησης, της περιορισμένης ελληνομάθειας και του χαμηλού μορφωτικού επιπέδου της μειονοτικής εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο της αλλαγής στάσης της ελληνικής πολιτείας απέναντι στη μειονότητα από τις αρχές της δεκαετίας του 1990, το 1996 θεσπίζεται το μέτρο της ποσόστωσης, το οποίο προβλέπει την εισαγωγή των παιδιών της μειονότητας με προνομιακούς όρους στα ελληνικά πανεπιστήμια, επιδιώκοντας να ενισχύσει τις εκπαιδευτικές τους ευκαιρίες.
Η παρούσα ερευνητική προσπάθεια εστιάζει στις αφηγήσεις δώδεκα μελών της μειονότητας της Θράκης, τα οποία είτε σπουδάζουν ακόμη, είτε έχουν ολοκληρώσει τις σπουδές τους στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση. Με μεθοδολογικό εργαλείο την ποιοτική ημιδομημένη συνέντευξη, εξετάζονται οι εκπαιδευτικές τους πορείες και η σημασία της ποσόστωσης για τη δημιουργία εκπαιδευτικών και κοινωνικών αλλαγών στη μειονοτική κοινωνία. Τα δεδομένα αναδεικνύουν τη σημασία της ποσόστωσης για την αλλαγή των εκπαιδευτικών επιλογών, για τη διαμόρφωση μιας θετικής στάσης σε σχέση με την εκπαίδευση γενικότερα, αλλά και για τη διεύρυνση της πανεπιστημιακής φοίτησης. Ωστόσο, παρά τη δυναμική εξέλιξη, φαίνεται πως εξακολουθούν να υπάρχουν δυσκολίες. Αντικειμενικοί περιορισμοί που απορρέουν από τα ταξικά χαρακτηριστικά των μελών της μειονότητας, θέτουν όρια στις επιλογές σε σχέση με τις σπουδές, ενώ ακόμη υφίστανται αναστολές σχετικά με την προοπτική των σπουδών για τις γυναίκες. Στο επίπεδο της φοίτησης, οι σημαντικές ακαδημαϊκές δυσκολίες τις οποίες συναντούν, αναδεικνύουν την ανάγκη να υιοθετηθούν συμπληρωματικές πρακτικές υποστήριξης στο πλαίσιο των σπουδών, αλλά και να ενισχυθεί η ποιότητα της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας (μειονοτικής και δημόσιας) εκπαίδευσης, στην οποία συμμετέχουν. Τέλος, καθώς οι σπουδές για τα μέλη της μειονότητας αρχίζουν να εδραιώνονται, ανοίγει ο δρόμος για την ανοδική κοινωνική κινητικότητα, κάτι που εκτός από τον ενθουσιασμό της «ανακάλυψης», δημιουργεί ερωτήματα, γεννά αμφιθυμίες και συναισθήματα ενοχής.
Ετικέτες: θετική διάκριση, μειονότητα της Θράκης, ταξικές ανισότητες, τριτοβάθμια εκπαίδευση
Share in social networks

Αναζητηση

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Προσφατες Ανακοινωσεις

Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
04/05/2025
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
26/03/2025
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
20/02/2025

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Ετικετες

Ανθρώπινα Δικαιώματα γλώσσα εθνική ταυτότητα εκπαίδευση εκπαιδευτικοί μετανάστευση πολιτισμικό κεφάλαιο προσχολική εκπαίδευση σχολικά εγχειρίδια τριτοβάθμια φύλο

Επικοινωνια

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΠΜΣ "Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα"

Γραφείο Υποστήριξης ΠΜΣ:
Ελένη Σωτηρίου

Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Αθήνα

Ισόγειο

Τηλ: 210-368 9312

E-Mail: pmsteapi@gmail.com


Γραμματεία ΤΕΑΠΗ Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Ισόγειο.

Τηλ: 210-368 9312

Copyright © 2025 - Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών | Created by Sheismartha Studios