• Ελληνικα
  • English
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών

Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

  • Το Πρόγραμμα
    • Στόχοι
    • Ιστορικό
    • Τίτλος Σπουδών
    • Όργανα Διοίκησης
    • Πολιτική ποιότητας
  • Προσωπικό
    • Διδακτικό Προσωπικό
    • Διδάσκοντες/ουσες παλαιότερων ετών
    • Διοικητικό Προσωπικό
  • Σπουδές
    • Δομή του Προγράμματος
    • Διάρθρωση του Προγράμματος Φοίτησης
    • Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία
    • Κανονισμός & Υποχρεώσεις Φοίτησης
    • Ακαδημαϊκός Σύμβουλος
    • Σπουδαστήριο
    • Μαθήματα
    • Οδηγός Σπουδών
    • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
    • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
    • Παράρτημα Διπλώματος
    • Διαχείριση Παραπόνων
  • Έρευνα
    • Δεοντολογία Έρευνας
    • Διπλωματικές Εργασίες
    • CoE Pilot Project: Addressing Violence in schools through EDC/HRE
    • Democratic School Governance for Inclusion: A Whole Community Approach
    • Φυσιογνωμία, εκπαιδευτική & επαγγελματική πορεία αποφοίτων ΠΜΣ
  • Νέα
    • Ανακοινώσεις
    • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία

Αναπαραστάσεις των Ρομά μέσα από την ανάλυση του εκπαιδευτικού υλικού ‘Μιλώ και γράφω Ελληνικά’

Βρίσκεστε εδώ: Αρχική / Διπλωματικές Εργασίες / Αναπαραστάσεις των Ρομά μέσα από την ανάλυση του εκπαιδευτικού υλικού ‘Μιλώ και γράφω Ελληνικά’

Αναπαραστάσεις των Ρομά μέσα από την ανάλυση του εκπαιδευτικού υλικού ‘Μιλώ και γράφω Ελληνικά’

07/09/2016Posted by Γιούλη Παπαδάκου
2015 / Ευαγγελία ΒΡΑΝΑ

Μια από τις βασικότερες προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει το σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα, είναι η ομαλή κοινωνική ένταξη μαθητών που προέρχονται από ποικίλα πολιτισμικά και κοινωνικά περιβάλλοντα και μιλούν διαφορετική γλώσσα. Η πληθυσμιακή ομάδα των Ρομά, αν και ζει εδώ και αιώνες στον ελλαδικό χώρο, ωστόσο παραμένει περιθωριοποιημένη τόσο σε κοινωνικό, όσο και σε εκπαιδευτικό επίπεδο. Συγκεκριμένα, οι μαθητές Ρομά εμφανίζουν ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς κινούνται και διαμορφώνουν τις ταυτότητες τους ανάμεσα σε δύο γλώσσες και δύο πολιτισμούς, τον κυρίαρχο και τον δικό τους. Τα τελευταία χρόνια παρατηρούνται πολιτικές ένταξης των Ρομά στη δημόσια εκπαίδευση μέσω αντίστοιχων προγραμμάτων. Συγκεκριμένα, η ελληνική πολιτεία προχωρά στην υιοθέτηση πρακτικών στα πλαίσια της διαπολιτισμικής εκπαιδευτικής πολιτικής, με σκοπό τη διαμόρφωση κατάλληλων συνθηκών εκπαίδευσης για πολιτισμικά διαφέροντες μαθητές. Μια τέτοια πρακτική είναι και η συγγραφή διαφοροποιημένου εκπαιδευτικού υλικού στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση που απευθύνεται σε μαθητές Ρομά με σκοπό τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης ξένης γλώσσας. Ο ρόλος των εγχειριδίων είναι καθοριστικός στην κατασκευή καθορισμένου περιεχόμενου γνώσεων και συγκεκριμένων αναπαραστάσεων που διαμορφώνουν την ταυτότητα των Ρομά και συντελούν στην κοινωνική κατασκευή και αναπαραγωγή. Κύριος στόχος της παρούσας ερευνητικής εργασίας είναι η ανάδειξη των αναπαραστάσεων που έχουν σχέση με την ταυτότητα των Ρομά μέσα από τη μελέτη γλωσσικού εκπαιδευτικού υλικού για την εκπαίδευση παιδιών Ρομά. Πιο αναλυτικά, σκοπός είναι να αναδειχθούν οι ετεροπροσδιορισμοί γι αυτούς, να διερευνηθεί ο τρόπος που παρουσιάζονται τα ιδιαίτερα πολιτισμικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά τους, αλλά και οι σχέσεις που αναπτύσσουν οι Ρομά με το ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο και τον εκπαιδευτικό θεσμό.

Ετικέτες: γλωσσικό εκπαιδευτικό υλικό, διαπολιτισμική εκπαίδευση, εθνικές μειονότητες, Ρομά, ταυτοτικές αναπαραστάσεις
Share in social networks

Αναζητηση

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Προσφατες Ανακοινωσεις

Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
04/05/2025
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
26/03/2025
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
20/02/2025

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Ετικετες

Ανθρώπινα Δικαιώματα γλώσσα εθνική ταυτότητα εκπαίδευση εκπαιδευτικοί μετανάστευση πολιτισμικό κεφάλαιο προσχολική εκπαίδευση σχολικά εγχειρίδια τριτοβάθμια φύλο

Επικοινωνια

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΠΜΣ "Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα"

Γραφείο Υποστήριξης ΠΜΣ:
Ελένη Σωτηρίου

Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Αθήνα

Ισόγειο

Τηλ: 210-368 9312

E-Mail: pmsteapi@gmail.com


Γραμματεία ΤΕΑΠΗ Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Ισόγειο.

Τηλ: 210-368 9312

Copyright © 2025 - Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών | Created by Sheismartha Studios