• Ελληνικα
  • English
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών

Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

  • Το Πρόγραμμα
    • Στόχοι
    • Ιστορικό
    • Τίτλος Σπουδών
    • Όργανα Διοίκησης
    • Πολιτική ποιότητας
  • Προσωπικό
    • Διδακτικό Προσωπικό
    • Διδάσκοντες/ουσες παλαιότερων ετών
    • Διοικητικό Προσωπικό
  • Σπουδές
    • Δομή του Προγράμματος
    • Διάρθρωση του Προγράμματος Φοίτησης
    • Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία
    • Κανονισμός & Υποχρεώσεις Φοίτησης
    • Ακαδημαϊκός Σύμβουλος
    • Σπουδαστήριο
    • Μαθήματα
    • Οδηγός Σπουδών
    • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
    • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
    • Παράρτημα Διπλώματος
    • Διαχείριση Παραπόνων
  • Έρευνα
    • Δεοντολογία Έρευνας
    • Διπλωματικές Εργασίες
    • CoE Pilot Project: Addressing Violence in schools through EDC/HRE
    • Democratic School Governance for Inclusion: A Whole Community Approach
    • Φυσιογνωμία, εκπαιδευτική & επαγγελματική πορεία αποφοίτων ΠΜΣ
  • Νέα
    • Ανακοινώσεις
    • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία

Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών του δημοτικού σχολείου για τη θρησκευτική ετερότητα

Βρίσκεστε εδώ: Αρχική / Διπλωματικές Εργασίες / Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών του δημοτικού σχολείου για τη θρησκευτική ετερότητα

Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών του δημοτικού σχολείου για τη θρησκευτική ετερότητα

28/07/2016Posted by Γιούλη Παπαδάκου
2006 / Βικτωρία ΛΑΓΟΠΟΥΛΟΥ

 

 

Στόχος αυτής της εργασίας ήταν να διερευνηθούν οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σε σχέση με ζητήματα θρησκευτικής ετερότητας.

H θρησκευτική ετερότητα ελάχιστα έχει απασχολήσει το ελληνικό σχολείο στο παρελθόν κυρίως λόγω της μεγάλης θρησκευτικής ομοιογένειας αλλά και της αποσιώπησης της ύπαρξης των θρησκευτικών μειονοτήτων στην Ελλάδα. Όμως με την μεγάλη εισροή μεταναστών στην Ελλάδα η θρησκευτική ετερότητα  έπαψε να αφορά μόνο μια μικρή μειοψηφία Ελλήνων πολιτών και αφορά ένα μεγάλο αριθμό μαθητών και μαθητριών των σχολείων.

Έτσι αναδείχτηκαν μια σειρά από ζητήματα που αφορούν την αναγνώριση και κατοχύρωση των δικαιωμάτων των μαθητών και μαθητριών με θρησκευτική ταυτότητα διαφορετική από την ορθόδοξη χριστιανική.

Για αυτούς τους λόγους θεωρήσαμε  ενδιαφέρον να εξετάσουμε τον τρόπο με τον οποίο το σχολείο διαχειρίζεται την παρουσία των θρησκευτικών «άλλων» στην καθημερινή εκπαιδευτική πράξη. Αναρωτηθήκαμε αν πρόκειται για μια διαδικασία αναγνώρισης, σεβασμού  και ανάδειξης των θρησκευτικών ταυτοτήτων ή για μια διαδικασία αφομοίωσης και απάλειψης της διαφορετικότητας τους.

Επιλέξαμε να εστιάσουμε το ενδιαφέρον μας στις αντιλήψεις και στις πρακτικές  των εκπαιδευτικών. Να διερευνήσουμε  δηλαδή το πώς οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί ερμηνεύουν και νοηματοδοτούν τον ρόλο τους σε σχέση με την θρησκευτική ετερότητα Για το λόγο αυτό σχεδιάσαμε  και πραγματοποιήσαμε μια μικρής κλίμακας έρευνα με οκτώ εκπαιδευτικούς τεσσάρων σχολείων της Αθήνας όπου τα ποσοστά των μη ορθόδοξων μαθητών αγγίζουν και το 75%.

Τα ευρήματα ανέδειξαν τα αδιέξοδα και τις αντιφάσεις των εκπαιδευτικών στην προσπάθεια τους να ανταποκριθούν σε αυτόν το παιδαγωγικό τους ρόλο.

Αδιέξοδα και αποκλίσεις που σε μεγάλο βαθμό αφορούν τη σύνθετη σχέση του ελληνικού σχολείου με τη θρησκεία και τελικά τη σχέση κράτους εκκλησίας.

Ετικέτες: θρησκεία
Share in social networks

Αναζητηση

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Προσφατες Ανακοινωσεις

Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
04/05/2025
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
26/03/2025
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
20/02/2025

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Ετικετες

Ανθρώπινα Δικαιώματα γλώσσα εθνική ταυτότητα εκπαίδευση εκπαιδευτικοί μετανάστευση πολιτισμικό κεφάλαιο προσχολική εκπαίδευση σχολικά εγχειρίδια τριτοβάθμια φύλο

Επικοινωνια

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΠΜΣ "Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα"

Γραφείο Υποστήριξης ΠΜΣ:
Ελένη Σωτηρίου

Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Αθήνα

Ισόγειο

Τηλ: 210-368 9312

E-Mail: pmsteapi@gmail.com


Γραμματεία ΤΕΑΠΗ Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Ισόγειο.

Τηλ: 210-368 9312

Copyright © 2025 - Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών | Created by Sheismartha Studios