• Ελληνικα
  • English
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών

Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

  • Το Πρόγραμμα
    • Στόχοι
    • Ιστορικό
    • Τίτλος Σπουδών
    • Όργανα Διοίκησης
    • Πολιτική ποιότητας
  • Προσωπικό
    • Διδακτικό Προσωπικό
    • Διδάσκοντες/ουσες παλαιότερων ετών
    • Διοικητικό Προσωπικό
  • Σπουδές
    • Δομή του Προγράμματος
    • Διάρθρωση του Προγράμματος Φοίτησης
    • Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία
    • Κανονισμός & Υποχρεώσεις Φοίτησης
    • Ακαδημαϊκός Σύμβουλος
    • Σπουδαστήριο
    • Μαθήματα
    • Οδηγός Σπουδών
    • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
    • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
    • Παράρτημα Διπλώματος
    • Διαχείριση Παραπόνων
  • Έρευνα
    • Δεοντολογία Έρευνας
    • Διπλωματικές Εργασίες
    • CoE Pilot Project: Addressing Violence in schools through EDC/HRE
    • Democratic School Governance for Inclusion: A Whole Community Approach
    • Φυσιογνωμία, εκπαιδευτική & επαγγελματική πορεία αποφοίτων ΠΜΣ
  • Νέα
    • Ανακοινώσεις
    • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία

Οι αρχές της εξουσίας και του κοινωνικού ελέγχου όπως αποτυπώνονται στο ΑΠΣ και το βιβλίο του δασκάλου για το μάθημα της Γλώσσας στη ΣΤ’ Δημοτικού

Βρίσκεστε εδώ: Αρχική / Διπλωματικές Εργασίες / Οι αρχές της εξουσίας και του κοινωνικού ελέγχου όπως αποτυπώνονται στο ΑΠΣ και το βιβλίο του δασκάλου για το μάθημα της Γλώσσας στη ΣΤ’ Δημοτικού

Οι αρχές της εξουσίας και του κοινωνικού ελέγχου όπως αποτυπώνονται στο ΑΠΣ και το βιβλίο του δασκάλου για το μάθημα της Γλώσσας στη ΣΤ’ Δημοτικού

23/11/2016Posted by Γιούλη Παπαδάκου
2016 / Αικατερίνη ΛΙΟΔΑΚΗ

 

 

Η παρούσα διπλωματική εργασία μελετά τις κοινωνικές παραδοχές στη διδασκαλία της Γλώσσας στη ΣΤ’ Δημοτικού όπως αποτυπώνονται μέσα στο Αναλυτικό Πρόγραμμα και το βιβλίο του δασκάλου. Πιο συγκεκριμένα, οι κοινωνικές παραδοχές ερευνώνται με βάση το περιεχόμενο της σχολικής γνώσης και τον τύπο της παιδαγωγικής σχέσης που προβάλλουν τα δύο παραπάνω θεσμικά κείμενα. Στόχος της εργασίας είναι η ανάδειξη του βαθμού στον οποίο η καλλιέργεια της ικανότητας του γραμματισμού είναι προσβάσιμη σε όλους/ες τους/τις μαθητές/τριες ανεξαρτήτως κοινωνικής τάξης. Τα θεωρητικά εργαλεία που αξιοποιούνται είναι οι έννοιες της ταξινόμησης και της περιχάραξης, όπως εμφανίζονται στο έργο του B. Bernstein. Η μέθοδος που ακολουθείται είναι η ποιοτική ανάλυση περιεχομένου, η οποία διενεργήθηκε με βάση την κατηγοριοποίηση του προς μελέτη υλικού σε δύο ευρείες κατηγορίες (σχολική γνώση και παιδαγωγική σχέση). Σύμφωνα με τα ερευνητικά δεδομένα, η ισχύς της ταξινόμησης και της περιχάραξης παρουσιάζει μικτή εικόνα. Η σχολική γνώση χαρακτηρίζεται από αρκετά ισχυρές ταξινομήσεις με εξαίρεση τη θεώρηση του γλωσσικού λάθους και την εισαγωγή της διαθεματικότητας. Ωστόσο, τίθενται ερωτήματα για το αν οι διαθεματικές προεκτάσεις μπορούν να φανούν απελευθερωτικές για τα παιδιά από τις μη προνομιούχες κοινωνικοοικονομικά τάξεις. Ο τύπος της παιδαγωγικής σχέσης που αναδεικνύεται προσιδιάζει σε μια μαθητοκεντρική προσέγγιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, καθώς προβάλλει τους/τις εκπαιδευτικούς και τους/τις μαθητές/τριες ως ισότιμους συμμέτοχους και δίνει ενεργητικό ρόλο στον/στην μαθητή/τρια κατά τη διαδικασία της (αυτο)αξιολόγησης. Επομένως, η ισχύς της περιχάραξης είναι πιο ασθενής σε σχέση με εκείνη της ταξινόμησης.

Ετικέτες: αναλυτικά προγράμματα, γλώσσα, παιδαγωγικοί κώδικες
Share in social networks

Αναζητηση

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Προσφατες Ανακοινωσεις

Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
04/05/2025
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
26/03/2025
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
20/02/2025

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Ετικετες

Ανθρώπινα Δικαιώματα γλώσσα εθνική ταυτότητα εκπαίδευση εκπαιδευτικοί μετανάστευση πολιτισμικό κεφάλαιο προσχολική εκπαίδευση σχολικά εγχειρίδια τριτοβάθμια φύλο

Επικοινωνια

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΠΜΣ "Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα"

Γραφείο Υποστήριξης ΠΜΣ:
Ελένη Σωτηρίου

Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Αθήνα

Ισόγειο

Τηλ: 210-368 9312

E-Mail: pmsteapi@gmail.com


Γραμματεία ΤΕΑΠΗ Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Ισόγειο.

Τηλ: 210-368 9312

Copyright © 2025 - Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών | Created by Sheismartha Studios