• Ελληνικα
  • English
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών

Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

  • Το Πρόγραμμα
    • Στόχοι
    • Ιστορικό
    • Τίτλος Σπουδών
    • Όργανα Διοίκησης
    • Πολιτική ποιότητας
  • Προσωπικό
    • Διδακτικό Προσωπικό
    • Διδάσκοντες/ουσες παλαιότερων ετών
    • Διοικητικό Προσωπικό
  • Σπουδές
    • Δομή του Προγράμματος
    • Διάρθρωση του Προγράμματος Φοίτησης
    • Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία
    • Κανονισμός & Υποχρεώσεις Φοίτησης
    • Ακαδημαϊκός Σύμβουλος
    • Σπουδαστήριο
    • Μαθήματα
    • Οδηγός Σπουδών
    • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
    • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
    • Παράρτημα Διπλώματος
    • Διαχείριση Παραπόνων
  • Έρευνα
    • Δεοντολογία Έρευνας
    • Διπλωματικές Εργασίες
    • CoE Pilot Project: Addressing Violence in schools through EDC/HRE
    • Democratic School Governance for Inclusion: A Whole Community Approach
    • Φυσιογνωμία, εκπαιδευτική & επαγγελματική πορεία αποφοίτων ΠΜΣ
  • Νέα
    • Ανακοινώσεις
    • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία

Οι κοινωνικές παραδοχές των πρακτικών γραμματισμού στο σχολείο και στην οικογένεια: πρακτικές ανάγνωσης εικονογραφημένων βιβλίων σε παιδιά νηπιαγωγείου

Βρίσκεστε εδώ: Αρχική / Διπλωματικές Εργασίες / Οι κοινωνικές παραδοχές των πρακτικών γραμματισμού στο σχολείο και στην οικογένεια: πρακτικές ανάγνωσης εικονογραφημένων βιβλίων σε παιδιά νηπιαγωγείου

Οι κοινωνικές παραδοχές των πρακτικών γραμματισμού στο σχολείο και στην οικογένεια: πρακτικές ανάγνωσης εικονογραφημένων βιβλίων σε παιδιά νηπιαγωγείου

07/09/2016Posted by Γιούλη Παπαδάκου
2015 / Διονυσία ΖΙΑΖΟΠΟΥΛΟΥ

 

 

Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί η μελέτη των πρακτικών που υιοθετούν οι μητέρες μεσαίας τάξης με παιδιά προσχολικής ηλικίας στο σπίτι και οι νηπιαγωγοί στο σχολείο, για την προώθηση του γραμματισμού των νηπίων. Στην ποιοτική αυτή έρευνα εξετάζεται η συμβολή του πολιτισμικού κεφαλαίου των γονέων στην εξοικείωση των παιδιών τους με το γραμματισμό και πιο συγκεκριμένα στην εξοικείωσή τους με την ανάγνωση εικονογραφημένων αναγνωσμάτων. Στόχος είναι να εντοπιστούν τα σημεία σύγκλισης ή και απόκλισης ανάμεσα στις διαφορετικές κοινωνικές παραδοχές (assumptions) που διέπουν αυτές τις πρακτικές. Το δείγμα αποτέλεσαν έξι μητέρες με παιδιά που φοιτούσαν σε δύο δημόσια νηπιαγωγεία ανατολικής συνοικίας της Αθήνας, καθώς και οι τρεις νηπιαγωγοί τους. Πραγματοποιήθηκαν ημι-δομημένες συνεντεύξεις με μητέρες και εκπαιδευτικούς και συμπληρώθηκαν ημερολόγια για συγκεκριμένες πρακτικές ανάγνωσης. Η ανάλυση των δεδομένων έγινε με την τεχνική της ανάλυσης περιεχομένου. Σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις σημειώθηκε συμβατός ρυθμός του σχολείου με την οικογένεια και προσπάθειες και από τις δύο πλευρές για την εξοικείωση των μαθητών με το γραπτό λόγο και με την ανάγνωση εικονογραφημένων βιβλίων. Ουσιαστικά, όμως, δεν υπήρχε συντονισμένη προσπάθεια και συνεργασία της οικογένειας και του σχολείου προς αυτή την κατεύθυνση. Επίσης, προέκυψε ότι οι αντιλήψεις των γονέων για το πώς τα παιδιά τους μαθαίνουν γραφή και ανάγνωση συγκροτούνται σημαντικά από την ενημέρωση που έχουν από τις εκπαιδευτικούς σχετικά με το θέμα και κυρίως από τα όσα βλέπουν να γίνονται στην τάξη σχετικά με το γραμματισμό. Αντίστοιχα, και οι πρακτικές γραμματισμού που ακολουθούν οι γονείς στο σπίτι διαμορφώνονται σε μεγάλο βαθμό, από αυτές των νηπιαγωγών στην τάξη.

Ετικέτες: αναγνωστικές πρακτικές, αναδυόμενος γραμματισμός, γονεϊκή εμπλοκή, γραμματισμός, ενεργοποίηση πολιτισμικού κεφαλαίου, μεσαία κοινωνική τάξη, πρακτικές ανάγνωσης
Share in social networks

Αναζητηση

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Προσφατες Ανακοινωσεις

Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
04/05/2025
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
26/03/2025
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
20/02/2025

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Ετικετες

Ανθρώπινα Δικαιώματα γλώσσα εθνική ταυτότητα εκπαίδευση εκπαιδευτικοί μετανάστευση πολιτισμικό κεφάλαιο προσχολική εκπαίδευση σχολικά εγχειρίδια τριτοβάθμια φύλο

Επικοινωνια

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΠΜΣ "Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα"

Γραφείο Υποστήριξης ΠΜΣ:
Ελένη Σωτηρίου

Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Αθήνα

Ισόγειο

Τηλ: 210-368 9312

E-Mail: pmsteapi@gmail.com


Γραμματεία ΤΕΑΠΗ Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Ισόγειο.

Τηλ: 210-368 9312

Copyright © 2025 - Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών | Created by Sheismartha Studios