• Ελληνικα
  • English
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών

Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

  • Το Πρόγραμμα
    • Στόχοι
    • Ιστορικό
    • Τίτλος Σπουδών
    • Όργανα Διοίκησης
    • Πολιτική ποιότητας
  • Προσωπικό
    • Διδακτικό Προσωπικό
    • Διδάσκοντες/ουσες παλαιότερων ετών
    • Διοικητικό Προσωπικό
  • Σπουδές
    • Δομή του Προγράμματος
    • Διάρθρωση του Προγράμματος Φοίτησης
    • Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία
    • Κανονισμός & Υποχρεώσεις Φοίτησης
    • Ακαδημαϊκός Σύμβουλος
    • Σπουδαστήριο
    • Μαθήματα
    • Οδηγός Σπουδών
    • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
    • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
    • Παράρτημα Διπλώματος
    • Διαχείριση Παραπόνων
  • Έρευνα
    • Δεοντολογία Έρευνας
    • Διπλωματικές Εργασίες
    • CoE Pilot Project: Addressing Violence in schools through EDC/HRE
    • Democratic School Governance for Inclusion: A Whole Community Approach
    • Φυσιογνωμία, εκπαιδευτική & επαγγελματική πορεία αποφοίτων ΠΜΣ
  • Νέα
    • Ανακοινώσεις
    • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία

Παιδαγωγικές πρακτικές και παιδαγωγικές σχέσεις στο πλαίσιο της εξωσχολικής μουσικής εκπαίδευσης: Μουσική γνώση και Κοινωνικός Έλεγχος

Βρίσκεστε εδώ: Αρχική / Διπλωματικές Εργασίες / Παιδαγωγικές πρακτικές και παιδαγωγικές σχέσεις στο πλαίσιο της εξωσχολικής μουσικής εκπαίδευσης: Μουσική γνώση και Κοινωνικός Έλεγχος

Παιδαγωγικές πρακτικές και παιδαγωγικές σχέσεις στο πλαίσιο της εξωσχολικής μουσικής εκπαίδευσης: Μουσική γνώση και Κοινωνικός Έλεγχος

07/09/2016Posted by Γιούλη Παπαδάκου
2014 / Δημήτρης ΚΑΜΠΟΛΗΣ

 

 

Σκοπός της εργασίας είναι να δείξει πώς, κατά πόσο και με ποιoν τρόπο οι (κοινωνικές) διαφοροποιήσεις στις παιδαγωγικές σχέσεις και τις πρακτικές σε ένα μη-υποχρεωτικό πλαίσιο εκπαίδευσης (μουσική εκπαίδευση), μπορούν να συνδέονται με παράγοντες κοινωνικού ελέγχου, εκφράζοντας ταξικές παραδοχές.

Στην εργασία εξετάζονται δύο διαφορετικά ωδεία: το Εθνικό (ιδιωτικό) ωδείο και το Κοινωνικό ωδείο. Η έρευνα θα δείξει ότι στο παλαιό και φαινομενικά «συντηρητικό» Εθνικό ωδείο, ακολουθούνται εξατομικευμένες και προοδευτικές παιδαγωγικές πρακτικές. Οι πρακτικές αυτές προκρίνουν το ρόλο του μαθητή στη διαμόρφωση των πρακτικών (χαλαρές περιχαράξεις), εντείνοντας παράλληλα τις διαδικασίες κοινωνικού ελέγχου. Από την άλλη πλευρά, η προαγωγή των φαινομενικά προοδευτικών συλλογικών πρακτικών στο Κοινωνικό ωδείο, μπορεί να δημιουργεί συντηρητικές παιδαγωγικές πρακτικές, περιορίζοντας το ρόλο του μαθητή στη διαμόρφωση της παιδαγωγικής πρακτικής μέσα από την ισχυροποίηση της θέσης του εκπαιδευτικού.

Η διαμόρφωση διαφοροποιημένων παιδαγωγικών πρακτικών βασίζεται στην ενεργοποίηση των άνισων και διαφορετικών κατανεμημένων πόρων των κοινωνικών ομάδων στο πλαίσιο μιας άνισης κατανομής εξουσίας. Οι πόροι των κοινωνικών ομάδων έχουν μια ταξική βάση και επιστρατεύνται από τους φορείς των κοινωνικών ομάδων αυτών για την προώθηση των διαφορετικών ταξικών-κοινωνικών αρχών τους στα πεδία του συμβολικού ελέγχου. Στο Εθνικό ωδείο η αρχή που οργανώνει και πραγματώνει τις σχέσεις και τις πρακτικές είναι η ατομικότητα («προσωπικοποιημένες πραγματοποιήσεις της γνώσης»). Στο Κοινωνικό ωδείο, αντιθέτως, η βασική αρχή οργάνωσης των σχέσεων και των πρακτικών είναι η συλλογικότητα (συλλογική οργάνωση των σχέσεων παραγωγής της γνώσης).

Τέλος, οι κοινωνικές-ταξικές αρχές διαμόρφωσης πρακτικών και σχέσεων δεν αναγνωρίζονται ως τέτοιες, με αποτέλεσμα τόσο οι παιδαγωγικές πρακτικές όσο και οι παιδαγωγικές σχέσεις να θεωρούνται αντικειμενικές από μέρους των φορέων τους (εκπαιδευτικών, μαθητών κλπ). O εντοπισμός και η ανάλυση των αρχών αυτών μπορούν να αναδείξουν και να κάνουν φανερές τις (κοινωνικές) διαφοροποιήσεις στις σχέσεις (εξουσίας) και τις πρακτικές (ελέγχου) οι οποίες διαμορφώνουν τη μορφή της (εκπαιδευτικής) μουσικής γνώσης.

Ετικέτες: κοινωνικός έλεγχος, μουσική εκπαίδευση
Share in social networks

Αναζητηση

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Προσφατες Ανακοινωσεις

Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
04/05/2025
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
26/03/2025
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
20/02/2025

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Ετικετες

Ανθρώπινα Δικαιώματα γλώσσα εθνική ταυτότητα εκπαίδευση εκπαιδευτικοί μετανάστευση πολιτισμικό κεφάλαιο προσχολική εκπαίδευση σχολικά εγχειρίδια τριτοβάθμια φύλο

Επικοινωνια

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΠΜΣ "Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα"

Γραφείο Υποστήριξης ΠΜΣ:
Ελένη Σωτηρίου

Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Αθήνα

Ισόγειο

Τηλ: 210-368 9312

E-Mail: pmsteapi@gmail.com


Γραμματεία ΤΕΑΠΗ Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Ισόγειο.

Τηλ: 210-368 9312

Copyright © 2025 - Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών | Created by Sheismartha Studios