• Ελληνικα
  • English
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών

Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

  • Το Πρόγραμμα
    • Στόχοι
    • Ιστορικό
    • Τίτλος Σπουδών
    • Όργανα Διοίκησης
    • Πολιτική ποιότητας
  • Προσωπικό
    • Διδακτικό Προσωπικό
    • Διδάσκοντες/ουσες παλαιότερων ετών
    • Διοικητικό Προσωπικό
  • Σπουδές
    • Δομή του Προγράμματος
    • Διάρθρωση του Προγράμματος Φοίτησης
    • Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία
    • Κανονισμός & Υποχρεώσεις Φοίτησης
    • Ακαδημαϊκός Σύμβουλος
    • Σπουδαστήριο
    • Μαθήματα
    • Οδηγός Σπουδών
    • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
    • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
    • Παράρτημα Διπλώματος
    • Διαχείριση Παραπόνων
  • Έρευνα
    • Δεοντολογία Έρευνας
    • Διπλωματικές Εργασίες
    • CoE Pilot Project: Addressing Violence in schools through EDC/HRE
    • Democratic School Governance for Inclusion: A Whole Community Approach
    • Φυσιογνωμία, εκπαιδευτική & επαγγελματική πορεία αποφοίτων ΠΜΣ
  • Νέα
    • Ανακοινώσεις
    • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία

Όψεις του εθνικού εαυτού και του εθνικού άλλου στα νέα σχολικά εγχειρίδια Γλώσσας Α’ και Β’ Δημοτικού

Βρίσκεστε εδώ: Αρχική / Διπλωματικές Εργασίες / Όψεις του εθνικού εαυτού και του εθνικού άλλου στα νέα σχολικά εγχειρίδια Γλώσσας Α’ και Β’ Δημοτικού

Όψεις του εθνικού εαυτού και του εθνικού άλλου στα νέα σχολικά εγχειρίδια Γλώσσας Α’ και Β’ Δημοτικού

05/09/2016Posted by Γιούλη Παπαδάκου
2013 / Ευφροσύνη-Ζωή ΓΕΩΡΓΙΟΥ

 

 

Η παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά την παρουσία του εθνικού εαυτού και του εθνικού «άλλου» καθώς και τη μεταξύ τους αλληλεπίδραση μέσα από την επίσημη σχολική γνώση, όπως αυτή εκφράζεται στο περιεχόμενο των σχολικών εγχειριδίων Γλώσσας των Α’ και Β’ Τάξεων του Δημοτικού Σχολείου. Ως πηγές χρησιμοποιούνται το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών και το Αναλυτικό Πρόγραμμα (2003), καθώς και τα αντίστοιχα σχολικά εγχειρίδια και τα βιβλία δασκάλου (2006) για τη διδασκαλία της Γλώσσας στις δύο πρώτες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου. Το υπό έρευνα υλικό εξετάζεται με τη μέθοδο της ποιοτικής ανάλυσης περιεχομένου με μονάδα ανάλυσης τη λέξη, την πρόταση, την παράγραφο και το κείμενο. Επίσης, αναλύεται και η εικονογράφηση που πλαισιώνει τα κείμενα. Τα πορίσματα της έρευνας συνοψίζονται στο ότι στα εν λόγω σχολικά εγχειρίδια καλλιεργείται η ελληνικότητα και ενισχύεται ο εθνικός εαυτός μέσω της σύνδεσης του παρελθόντος με το σήμερα, κυριότερα μέσα από τις πολιτισμικές αναφορές. Στόχος των βιβλίων παραμένει η ανάπτυξη και διατήρηση της εθνικής ταυτότητας αλλά και η ενίσχυση της ευρωπαϊκής ταυτότητας με σεβασμό στην πολιτισμική ετερότητα. Έτσι, προκύπτει ότι διαφοροποιούνται από τα προγενέστερα σχολικά βιβλία Γλώσσας καθώς δε χαρακτηρίζονται ως εθνοκεντρικά και ενσωματώνουν τον «άλλο» στην πλοκή και δράση του βιβλίου μέσω των αλλοεθνών ηρώων αλλά και με την παρουσία πολιτισμικών στοιχείων άλλων λαών.

Ετικέτες: εθνική ταυτότητα, σχολικά εγχειρίδια
Share in social networks

Αναζητηση

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Προσφατες Ανακοινωσεις

Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
04/05/2025
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
26/03/2025
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
20/02/2025

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Ετικετες

Ανθρώπινα Δικαιώματα γλώσσα εθνική ταυτότητα εκπαίδευση εκπαιδευτικοί μετανάστευση πολιτισμικό κεφάλαιο προσχολική εκπαίδευση σχολικά εγχειρίδια τριτοβάθμια φύλο

Επικοινωνια

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΠΜΣ "Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα"

Γραφείο Υποστήριξης ΠΜΣ:
Ελένη Σωτηρίου

Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Αθήνα

Ισόγειο

Τηλ: 210-368 9312

E-Mail: pmsteapi@gmail.com


Γραμματεία ΤΕΑΠΗ Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Ισόγειο.

Τηλ: 210-368 9312

Copyright © 2025 - Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών | Created by Sheismartha Studios