• Ελληνικα
  • English
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών

Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

  • Το Πρόγραμμα
    • Στόχοι
    • Ιστορικό
    • Τίτλοι Σπουδών
    • Όργανα Διοίκησης
    • Πολιτική ποιότητας
  • Προσωπικό
    • Διδακτικό Προσωπικό
    • Διδάσκοντες/ουσες παλαιότερων ετών
    • Διοικητικό Προσωπικό
  • Σπουδές
    • Δομή του Προγράμματος
    • Διάρθρωση του Προγράμματος Φοίτησης
    • Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία
    • Κανονισμός & Υποχρεώσεις Φοίτησης
    • Ακαδημαϊκός Σύμβουλος
    • Σπουδαστήριο
    • Μαθήματα
    • Οδηγός Σπουδών
    • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
    • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2023-2024
    • Παράρτημα Διπλώματος
  • Έρευνα
    • Δεοντολογία Έρευνας
    • Διπλωματικές Εργασίες
    • CoE Pilot Project: Addressing Violence in schools through EDC/HRE
    • Democratic School Governance for Inclusion: A Whole Community Approach
    • Φυσιογνωμία, εκπαιδευτική & επαγγελματική πορεία αποφοίτων ΠΜΣ
  • Νέα
    • Ανακοινώσεις
    • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία

Όψεις του εθνικού εαυτού και του εθνικού άλλου στα νέα σχολικά εγχειρίδια Γλώσσας Α’ και Β’ Δημοτικού

Βρίσκεστε εδώ: Αρχική / Διπλωματικές Εργασίες / Όψεις του εθνικού εαυτού και του εθνικού άλλου στα νέα σχολικά εγχειρίδια Γλώσσας Α’ και Β’ Δημοτικού

Όψεις του εθνικού εαυτού και του εθνικού άλλου στα νέα σχολικά εγχειρίδια Γλώσσας Α’ και Β’ Δημοτικού

05/09/2016Posted by Γιούλη Παπαδάκου
2013 / Ευφροσύνη-Ζωή ΓΕΩΡΓΙΟΥ

 

 

Η παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά την παρουσία του εθνικού εαυτού και του εθνικού «άλλου» καθώς και τη μεταξύ τους αλληλεπίδραση μέσα από την επίσημη σχολική γνώση, όπως αυτή εκφράζεται στο περιεχόμενο των σχολικών εγχειριδίων Γλώσσας των Α’ και Β’ Τάξεων του Δημοτικού Σχολείου. Ως πηγές χρησιμοποιούνται το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών και το Αναλυτικό Πρόγραμμα (2003), καθώς και τα αντίστοιχα σχολικά εγχειρίδια και τα βιβλία δασκάλου (2006) για τη διδασκαλία της Γλώσσας στις δύο πρώτες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου. Το υπό έρευνα υλικό εξετάζεται με τη μέθοδο της ποιοτικής ανάλυσης περιεχομένου με μονάδα ανάλυσης τη λέξη, την πρόταση, την παράγραφο και το κείμενο. Επίσης, αναλύεται και η εικονογράφηση που πλαισιώνει τα κείμενα. Τα πορίσματα της έρευνας συνοψίζονται στο ότι στα εν λόγω σχολικά εγχειρίδια καλλιεργείται η ελληνικότητα και ενισχύεται ο εθνικός εαυτός μέσω της σύνδεσης του παρελθόντος με το σήμερα, κυριότερα μέσα από τις πολιτισμικές αναφορές. Στόχος των βιβλίων παραμένει η ανάπτυξη και διατήρηση της εθνικής ταυτότητας αλλά και η ενίσχυση της ευρωπαϊκής ταυτότητας με σεβασμό στην πολιτισμική ετερότητα. Έτσι, προκύπτει ότι διαφοροποιούνται από τα προγενέστερα σχολικά βιβλία Γλώσσας καθώς δε χαρακτηρίζονται ως εθνοκεντρικά και ενσωματώνουν τον «άλλο» στην πλοκή και δράση του βιβλίου μέσω των αλλοεθνών ηρώων αλλά και με την παρουσία πολιτισμικών στοιχείων άλλων λαών.

Ετικέτες: εθνική ταυτότητα, σχολικά εγχειρίδια
Share in social networks

Αναζητηση

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2023-2024
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Προσφατες Ανακοινωσεις

ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ ΑΚΑΔ. ΕΤΟΥΣ 2023-2024
ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ ΑΚΑΔ. ΕΤΟΥΣ 2023-2024
15/09/2023
Υποδοχή πρωτοετών φοιτητών/ριών ακαδ. έτους 2023-2024
Υποδοχή πρωτοετών φοιτητών/ριών ακαδ. έτους 2023-2024
15/09/2023
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΩΝ ΓΙΑ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΤΟΥ SYLFF ΑΚΑΔ. ΕΤΟΥΣ 2023-2024
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΩΝ ΓΙΑ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΤΟΥ SYLFF ΑΚΑΔ. ΕΤΟΥΣ 2023-2024
14/09/2023

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2023-2024
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Ετικετες

Ανθρώπινα Δικαιώματα αναλυτικά προγράμματα γλώσσα εθνική ταυτότητα εκπαίδευση μετανάστευση πολιτισμικό κεφάλαιο προσχολική εκπαίδευση σχολικά εγχειρίδια τριτοβάθμια φύλο

Επικοινωνια

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Κοινό ΠΜΣ "Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα"

Γραφείο Υποστήριξης ΠΜΣ:
Μαρία Ντελίκου

Σταδίου 5, Τ.Κ. 105 62, Αθήνα

7ος όροφος, γραφ. 719.

Τηλ: 210-368 9312

E-Mail: pmsteapi@gmail.com


Γραμματεία ΤΕΑΠΗ Ναυαρίνου 13Α, Τ.Κ. 106 80, Ισόγειο.

Τηλ: 210-368 8040

Copyright © 2023 - Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών | Created by Sheismartha Studios