• Ελληνικα
  • English
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών

Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

  • Το Πρόγραμμα
    • Στόχοι
    • Ιστορικό
    • Τίτλος Σπουδών
    • Όργανα Διοίκησης
    • Πολιτική ποιότητας
  • Προσωπικό
    • Διδακτικό Προσωπικό
    • Διδάσκοντες/ουσες παλαιότερων ετών
    • Διοικητικό Προσωπικό
  • Σπουδές
    • Δομή του Προγράμματος
    • Διάρθρωση του Προγράμματος Φοίτησης
    • Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία
    • Κανονισμός & Υποχρεώσεις Φοίτησης
    • Ακαδημαϊκός Σύμβουλος
    • Σπουδαστήριο
    • Μαθήματα
    • Οδηγός Σπουδών
    • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
    • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
    • Παράρτημα Διπλώματος
    • Διαχείριση Παραπόνων
  • Έρευνα
    • Δεοντολογία Έρευνας
    • Διπλωματικές Εργασίες
    • CoE Pilot Project: Addressing Violence in schools through EDC/HRE
    • Democratic School Governance for Inclusion: A Whole Community Approach
    • Φυσιογνωμία, εκπαιδευτική & επαγγελματική πορεία αποφοίτων ΠΜΣ
  • Νέα
    • Ανακοινώσεις
    • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία

Απόψεις και εμπειρίες νηπιαγωγών γενικής εκπαίδευσης σχετικά με τη διάγνωση της «Διαταραχής» Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας μέσα στην τάξη

Βρίσκεστε εδώ: Αρχική / Διπλωματικές Εργασίες / Απόψεις και εμπειρίες νηπιαγωγών γενικής εκπαίδευσης σχετικά με τη διάγνωση της «Διαταραχής» Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας μέσα στην τάξη

Απόψεις και εμπειρίες νηπιαγωγών γενικής εκπαίδευσης σχετικά με τη διάγνωση της «Διαταραχής» Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας μέσα στην τάξη

04/01/2021Posted by Γραφείο Υποστήριξης ΠΜΣ
2020 / Μαρία- Ιωάννα ΚΑΡΙΑΤΟΓΛΟΥ

Τα ποσοστά των διαγνώσεων Δ.Ε.Π.Υ. έχουν αυξηθεί κατακόρυφα τα τελευταία χρόνια, ενώ παράλληλα τα αίτια και ο τρόπος αντιμετώπισης της διαταραχής δεν έχουν εντοπιστεί ακόμα με ακρίβεια. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το επιστημονικό ενδιαφέρον ψυχιατρικής, ψυχολογίας, κοινωνιολογίας και εκπαίδευσης να αυξάνεται συνεχώς. Η παρούσα εργασία εστιάζει στην οπτική της εκπαίδευσης και πιο συγκεκριμένα στην περίπλοκη σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ εκπαίδευσης και Δ.Ε.Π.Υ. όπως αυτή αναδεικνύεται στη βιβλιογραφία. Από τη μελέτη της βιβλιογραφίας αναδύεται ακόμα ένας νέος ρόλος των εκπαιδευτικών: ο ρόλος του εκπαιδευτικού που κάνει τη διάγνωση της διαταραχής. Στην έρευνα που πραγματοποιείται αναζητούνται οι αντιλήψεις των νηπιαγωγών σχετικά με τη Δ.Ε.Π.Υ.: πώς την ορίζουν, πώς την εντοπίζουν, πώς παραπέμπουν για τη λήψη την επίσημης διάγνωσης και τί σημαίνει η Δ.Ε.Π.Υ. για τους μαθητές, τις οικογένειες τους και την εκπαιδευτική τους πορεία. Για την σχετική διερεύνηση πραγματοποιήθηκαν ημι-δομημένες συνεντεύξεις με 7 νηπιαγωγούς γενικής εκπαίδευσης, οι οποίες αναλύθηκαν με ανάλυση περιεχομένου. Ειδικότερα, η ανάλυση των απόψεων των εκπαιδευτικών που καταγράφηκαν κατά κύριο λόγο βασίστηκε θεωρητικά στην σχέση που υπάρχει ανάμεσα στην εξουσία και τη γνώση και στο πώς κατασκευάζονται κοινωνικά οι έννοιες του κανονικού και του παθολογικού. Τα κεντρικά συμπεράσματα ανέδειξαν το ιατρικό μοντέλο για τη Δ.Ε.Π.Υ. ως κυρίαρχο με την υπερκινητικότητα και την έλλειψη προσοχής να αναδεικνύονται ως κυρίαρχα συμπτώματα της παθολογίας σκιαγραφώντας ταυτόχρονα στον αντίποδα το φυσιολογικό μαθητή που δεν ενοχλεί. Η Δ.Ε.Π.Υ. ως παθολογία θεωρείται αρνητικό χαρακτηριστικό, σημαίνει χαμηλές προσδοκίες για σχολική επιτυχία και για την όποια βελτίωση απαιτεί ειδική εκπαιδευτική στήριξη. Είναι λογικό ως εκ τούτου σύμφωνα με τις νηπιαγωγούς η διάγνωσή της να βιώνεται από τις οικογένειες ως προσωπική τραγωδία. Η γενική εκπαίδευση, από την άλλη πλευρά, εμφανίζεται να μεταθέτει τις ευθύνες εκπαίδευσης αυτών των μαθητών στην ειδική αγωγή και να αγνοεί τις δυσλειτουργίες των εκπαιδευτικών διαδικασιών που συγκρούονται με τις εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών αυτών.

Share in social networks

Αναζητηση

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Προσφατες Ανακοινωσεις

Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
04/05/2025
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
26/03/2025
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
20/02/2025

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Ετικετες

Ανθρώπινα Δικαιώματα γλώσσα εθνική ταυτότητα εκπαίδευση εκπαιδευτικοί μετανάστευση πολιτισμικό κεφάλαιο προσχολική εκπαίδευση σχολικά εγχειρίδια τριτοβάθμια φύλο

Επικοινωνια

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΠΜΣ "Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα"

Γραφείο Υποστήριξης ΠΜΣ:
Ελένη Σωτηρίου

Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Αθήνα

Ισόγειο

Τηλ: 210-368 9312

E-Mail: pmsteapi@gmail.com


Γραμματεία ΤΕΑΠΗ Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Ισόγειο.

Τηλ: 210-368 9312

Copyright © 2025 - Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών | Created by Sheismartha Studios