• Ελληνικα
  • English
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών

Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

  • Το Πρόγραμμα
    • Στόχοι
    • Ιστορικό
    • Τίτλος Σπουδών
    • Όργανα Διοίκησης
    • Πολιτική ποιότητας
  • Προσωπικό
    • Διδακτικό Προσωπικό
    • Διδάσκοντες/ουσες παλαιότερων ετών
    • Διοικητικό Προσωπικό
  • Σπουδές
    • Δομή του Προγράμματος
    • Διάρθρωση του Προγράμματος Φοίτησης
    • Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία
    • Κανονισμός & Υποχρεώσεις Φοίτησης
    • Ακαδημαϊκός Σύμβουλος
    • Σπουδαστήριο
    • Μαθήματα
    • Οδηγός Σπουδών
    • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
    • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
    • Παράρτημα Διπλώματος
    • Διαχείριση Παραπόνων
  • Έρευνα
    • Δεοντολογία Έρευνας
    • Διπλωματικές Εργασίες
    • CoE Pilot Project: Addressing Violence in schools through EDC/HRE
    • Democratic School Governance for Inclusion: A Whole Community Approach
    • Φυσιογνωμία, εκπαιδευτική & επαγγελματική πορεία αποφοίτων ΠΜΣ
  • Νέα
    • Ανακοινώσεις
    • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία

Αορατότητα και στρατηγικές επιβίωσης: Οι εμπειρίες των τρανς ατόμων στα Αθηναϊκά πανεπιστήμια

Βρίσκεστε εδώ: Αρχική / Διπλωματικές Εργασίες / Αορατότητα και στρατηγικές επιβίωσης: Οι εμπειρίες των τρανς ατόμων στα Αθηναϊκά πανεπιστήμια

Αορατότητα και στρατηγικές επιβίωσης: Οι εμπειρίες των τρανς ατόμων στα Αθηναϊκά πανεπιστήμια

15/12/2021Posted by Γραφείο Υποστήριξης ΠΜΣ
2020 / Μαρία- Στυλιανή ΠΑΝΟΠΟΥΛΟΥ

Έρευνες της Αγγλόφωνης βιβλιογραφίας έχουν αναδείξει την πληθώρα δυσκολιών που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι τρανς φοιτητ-ρι-ές στο πανεπιστήμιο, όπως το εχθρικό κλίμα, την ανάγκη απόκρυψης της ταυτότητας φύλου τους για την αποφυγή βίας και διακρίσεων, την έλλειψη κατάλληλων υποστηρικτικών υλικοτεχνικών υποδομών και εκπαίδευσης των καθηγητών και του διοικητικού προσωπικού, καθώς και τη διαιώνιση παρωχημένων και αντιεπιστημονικών αντιλήψεων στα πλαίσια του επιστημονικού λόγου. Η παρούσα ποιοτική έρευνα επιχειρεί να αναπτύξει αντίστοιχο λόγο για την Ελληνική πραγματικότητα, καθώς πρόκειται για ένα ζήτημα που δεν έχει ακόμη μελετηθεί συστηματικά. Συγκεκριμένα, μελετήθηκαν οι εμπειρίες 8 τρανς ατόμων που φοιτούν σε τμήματα θετικών, ανθρωπιστικών, και νομικών επιστημών των πανεπιστημίων της Αθήνας και του Πειραιά, χρησιμοποιώντας τη μέθοδο των ημιδομημένων συνεντεύξεων. Τα ερευνητικά ερωτήματα αφορούσαν την κοινοποίηση (coming out) ή μη της ταυτότητας φύλου, το κλίμα που αναπτύσσεται στα πανεπιστήμια της Αττικής σχετικά με το φύλο, την αλληλεπίδραση των παραπάνω με την ακαδημαϊκή απόδοση των ατόμων, και την ερμηνεία των ατόμων σχετικά με τον ευρύτερο λόγο περί ταυτότητας φύλου όπως αυτός διαμορφώνεται από το διδακτικό υλικό και τον επιστημονικό λόγο που επικρατεί στο πανεπιστήμιο. Τα ευρήματα αναλύθηκαν με τη μέθοδο της θεμελιωμένης θεωρίας, υπό το πρίσμα των θεωριών του Στίγματος, Passing και Covering (Goffman 1963, Yoshino 2006), και της πάλης για αναγνώριση του Honneth (1995). Τα κύρια ευρήματα αφορούσαν τις δυσκολίες που χαρακτηρίζουν την κοινοποίηση της ταυτότητας σε όλα τα πλαίσια, κυρίως αυτό της οικογένειας, το ανάμικτο, κυρίως εχθρικό κλίμα που επικρατεί στα πανεπιστήμια της Αττικής απέναντι στα τρανς άτομα, την άγνοια σχετικά με τρανς ζητήματα και την αορατότητα των τρανς ατόμων, τη θετική για την αυτοεικόνα και την ταυτότητα επίδραση της κοινωνικής συναναστροφής με ομηλίκους που μοιράζονται κοινά βιώματα, καθώς και τη θετική επίδραση της συμμετοχής σε καλλιτεχνικές και ακτιβιστικές ομάδες, και τέλος, τον ρευστό και εκτός του διπολικού σχήματος του φύλου τρόπο με τον οποίο τα ίδια τα τρανς άτομα κατανοούν και βιώνουν το φύλο και τη σεξουαλικότητά τους.

Ετικέτες: διεμφυλικά, διεμφυλικές, διεμφυλικοί, διεμφυλικός, διεμφυλικότητα, εμπειρίες, ΛΟΑΤΚΙ, πανεπιστήμια, τρανς, τρανσφοβία, τριτοβάθμια εκπαίδευση, φοιτητές, φοιτήτριες
Share in social networks

Αναζητηση

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Προσφατες Ανακοινωσεις

Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
04/05/2025
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
26/03/2025
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
20/02/2025

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Ετικετες

Ανθρώπινα Δικαιώματα γλώσσα εθνική ταυτότητα εκπαίδευση εκπαιδευτικοί μετανάστευση πολιτισμικό κεφάλαιο προσχολική εκπαίδευση σχολικά εγχειρίδια τριτοβάθμια φύλο

Επικοινωνια

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΠΜΣ "Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα"

Γραφείο Υποστήριξης ΠΜΣ:
Ελένη Σωτηρίου

Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Αθήνα

Ισόγειο

Τηλ: 210-368 9312

E-Mail: pmsteapi@gmail.com


Γραμματεία ΤΕΑΠΗ Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Ισόγειο.

Τηλ: 210-368 9312

Copyright © 2025 - Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών | Created by Sheismartha Studios