• Ελληνικα
  • English
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών

Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

  • Το Πρόγραμμα
    • Στόχοι
    • Ιστορικό
    • Τίτλος Σπουδών
    • Όργανα Διοίκησης
    • Πολιτική ποιότητας
  • Προσωπικό
    • Διδακτικό Προσωπικό
    • Διδάσκοντες/ουσες παλαιότερων ετών
    • Διοικητικό Προσωπικό
  • Σπουδές
    • Δομή του Προγράμματος
    • Διάρθρωση του Προγράμματος Φοίτησης
    • Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία
    • Κανονισμός & Υποχρεώσεις Φοίτησης
    • Ακαδημαϊκός Σύμβουλος
    • Σπουδαστήριο
    • Μαθήματα
    • Οδηγός Σπουδών
    • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
    • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
    • Παράρτημα Διπλώματος
    • Διαχείριση Παραπόνων
  • Έρευνα
    • Δεοντολογία Έρευνας
    • Διπλωματικές Εργασίες
    • CoE Pilot Project: Addressing Violence in schools through EDC/HRE
    • Democratic School Governance for Inclusion: A Whole Community Approach
    • Φυσιογνωμία, εκπαιδευτική & επαγγελματική πορεία αποφοίτων ΠΜΣ
  • Νέα
    • Ανακοινώσεις
    • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία

«Εδώ δεν είναι ένα κανονικό σχολείο… αυτή είναι η διαφορά»: Απόηχος των συμπεριληπτικών δράσεων ενός συλλόγου διδασκόντων στην Αθήνα την εποχή της πανδημίας, μέσα από τα μάτια μητέρων του σχολείου.

Βρίσκεστε εδώ: Αρχική / Διπλωματικές Εργασίες / «Εδώ δεν είναι ένα κανονικό σχολείο… αυτή είναι η διαφορά»: Απόηχος των συμπεριληπτικών δράσεων ενός συλλόγου διδασκόντων στην Αθήνα την εποχή της πανδημίας, μέσα από τα μάτια μητέρων του σχολείου.

«Εδώ δεν είναι ένα κανονικό σχολείο… αυτή είναι η διαφορά»: Απόηχος των συμπεριληπτικών δράσεων ενός συλλόγου διδασκόντων στην Αθήνα την εποχή της πανδημίας, μέσα από τα μάτια μητέρων του σχολείου.

30/03/2023Posted by Γραφείο Υποστήριξης ΠΜΣ
2022 / Ιωάννα ΧΑΛΒΑΤΖΗ

Η παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά τον απόηχο των συμπεριληπτικών δράσεων ενός συλλόγου διδασκόντων την εποχή της πανδημίας που είχαν κεντρικό στόχο να μην αποκλειστεί κανένα παιδί από την εκπαιδευτική διαδικασία. Το πεδίο της έρευνας είναι ένα δημόσιο σχολείο στο κέντρο της Αθήνας, με μεγάλα ποσοστά παιδιών προσφύγων/μεταναστών προερχόμενα στην πλειοψηφία τους από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Το σχολείο έχει αναπτύξει δράσεις τα τελευταία 20 χρόνια που του έχουν προσδώσει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του και έχουν βοηθήσει στη σύνδεσή του με την κοινότητα, στην ενίσχυση των σχέσεων των οικογενειών με το σχολείο, στην ενδυνάμωση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του. Η έρευνα αντλεί το υλικό της μέσα από δέκα συνεντεύξεις με μητέρες του σχολείου και επιχειρεί να καταγράψει τον απόηχο των δράσεων αυτών μέσα από τον λόγο τους. Σημαντικό χαρακτηριστικό της έρευνας είναι ο διπλός μου ρόλος σε αυτή, ως δασκάλα και ως ερευνήτρια. Σκοπός της έρευνας, πέρα από την καταγραφή ενός παραδείγματος δράσης και αντίστασης στις από τα πάνω κάθετες οδηγίες που απέκλειαν ομάδες μαθητών/τριών (υποχρεωτική τηλεκπαίδευση χωρίς εξασφάλιση υλικοτεχνολογικού εξοπλισμού) είναι και η ανάδειξη των τρόπων που μπορεί ένα σχολείο να λειτουργήσει συμπεριληπτικά με το βλέμμα στραμμένο στην άρση των κοινωνικών και εκπαιδευτικών ανισοτήτων. Στα ευρήματα αποτυπώνονται οι δυσκολίες των μητέρων να ανταποκριθούν τόσο στις ανάγκες της καθημερινότητας όσο και στις νέες εκπαιδευτικές ανάγκες, δυσκολίες που σχετίζονται και διαφοροποιούνται ανάλογα με το πολιτισμικό κεφάλαιο και την κοινωνική τάξη της κάθε οικογένειας. Οι μητέρες στο σύνολό τους ανέδειξαν την θετική στάση του σχολείου και την αίσθηση του «ανήκειν» που βιώνουν ως μέλη της κοινότητάς που έχει δημιουργηθεί. Το σχολείο της έρευνας κατάφερε να υποστηρίξει τα παιδιά και τις οικογένειές τους μέσα από τις ποικίλες δράσεις που ανέπτυξε και έμεινε «μαζί» την εποχή της υποχρεωτικής κοινωνικής αποστασιοποίησης.

Ετικέτες: ενεργοί εκπαιδευτικοί, κοινότητα- αίσθηση του «ανήκειν»., κοινωνικές και εκπαιδευτικές ανισότητες, πανδημία, συμπερίληψη, σχέση γονιών- σχολείου
Share in social networks

Αναζητηση

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Προσφατες Ανακοινωσεις

Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
04/05/2025
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
26/03/2025
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
20/02/2025

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Ετικετες

Ανθρώπινα Δικαιώματα γλώσσα εθνική ταυτότητα εκπαίδευση εκπαιδευτικοί μετανάστευση πολιτισμικό κεφάλαιο προσχολική εκπαίδευση σχολικά εγχειρίδια τριτοβάθμια φύλο

Επικοινωνια

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΠΜΣ "Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα"

Γραφείο Υποστήριξης ΠΜΣ:
Ελένη Σωτηρίου

Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Αθήνα

Ισόγειο

Τηλ: 210-368 9312

E-Mail: pmsteapi@gmail.com


Γραμματεία ΤΕΑΠΗ Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Ισόγειο.

Τηλ: 210-368 9312

Copyright © 2025 - Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών | Created by Sheismartha Studios