• Ελληνικα
  • English
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών

Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

  • Το Πρόγραμμα
    • Στόχοι
    • Ιστορικό
    • Τίτλος Σπουδών
    • Όργανα Διοίκησης
    • Πολιτική ποιότητας
  • Προσωπικό
    • Διδακτικό Προσωπικό
    • Διδάσκοντες/ουσες παλαιότερων ετών
    • Διοικητικό Προσωπικό
  • Σπουδές
    • Δομή του Προγράμματος
    • Διάρθρωση του Προγράμματος Φοίτησης
    • Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία
    • Κανονισμός & Υποχρεώσεις Φοίτησης
    • Ακαδημαϊκός Σύμβουλος
    • Σπουδαστήριο
    • Μαθήματα
    • Οδηγός Σπουδών
    • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
    • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
    • Παράρτημα Διπλώματος
    • Διαχείριση Παραπόνων
  • Έρευνα
    • Δεοντολογία Έρευνας
    • Διπλωματικές Εργασίες
    • CoE Pilot Project: Addressing Violence in schools through EDC/HRE
    • Democratic School Governance for Inclusion: A Whole Community Approach
    • Φυσιογνωμία, εκπαιδευτική & επαγγελματική πορεία αποφοίτων ΠΜΣ
  • Νέα
    • Ανακοινώσεις
    • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία

Εναλλακτικά σχολεία: Παιδαγωγικές και κοινωνικές επιλογές γονέων. Η περίπτωση της παιδαγωγικής Waldorf στην Ελλάδα.

Βρίσκεστε εδώ: Αρχική / Διπλωματικές Εργασίες / Εναλλακτικά σχολεία: Παιδαγωγικές και κοινωνικές επιλογές γονέων. Η περίπτωση της παιδαγωγικής Waldorf στην Ελλάδα.

Εναλλακτικά σχολεία: Παιδαγωγικές και κοινωνικές επιλογές γονέων. Η περίπτωση της παιδαγωγικής Waldorf στην Ελλάδα.

15/12/2021Posted by Γραφείο Υποστήριξης ΠΜΣ
2021 / Σοφία ΚΑΚΑΡΑΤΖΑ

Η παρούσα εργασία αναφέρεται σε σχολεία της παιδαγωγικής Waldorf στην Ελλάδα και μελετάει τους πολλαπλούς παιδαγωγικούς και κοινωνικούς παράγοντες που καθορίζουν την επιλογή αυτών των σχολείων από τους γονείς. Βασίζεται σε ποιοτική έρευνα η οποία επιχειρεί να προσεγγίσει το πώς οι γονείς νοηματοδοτούν την επιλογή τους και πώς αυτή συνδέεται με τις ευρύτερες εκπαιδευτικές στρατηγικές για τα παιδιά τους.
Για τη θεωρητική πλαισίωση της εργασίας και την ανάλυση των ποιοτικών δεδομένων θα αξιοποιηθεί η κοινωνιολογία της εκπαίδευσης και συγκεκριμένα η θεωρία της πρακτικής του Bourdieu και οι τροπές των παιδαγωγικών πρακτικών του Bernstein. Για την έρευνα πραγματοποιήθηκαν ποιοτικές ημιδομημένες συνεντεύξεις σε γονείς που στέλνουν τα παιδιά τους στους Παιδόκηπους (κέντρα προσχολικής εκπαίδευσης) και στο μοναδικό δημοτικό σχολείο Waldorf που λειτουργεί στην Αθήνα. Η ποιοτική ανάλυση των δεδομένων χωρίζεται σε δύο άξονες. Ο πρώτος αφορά τις παιδαγωγικές αντιλήψεις και τη σχέση των γονέων με την παιδαγωγική Waldorf και ο δεύτερος τις μορφωτικές πρακτικές και τη διαχείριση του εξωσχολικού χρόνου των παιδιών.
Συνοπτικά, μέσα από την έρευνα αναδύεται ο ιδιαίτερος χαρακτήρας των Παιδόκηπων και του δημοτικού σχολείου Waldorf της Αθήνας, καθώς διέπεται από μία παιδαγωγική ιδεολογία, η οποία διαφέρει από άλλα ιδιωτικά σχολεία που λειτουργούν ως ιδιωτικές επιχειρήσεις. Οι συνομιλητές/τριές μας που επιλέγουν τα σχολεία αυτά για τα παιδιά τους έχουν υψηλό επίπεδο μόρφωσης και ως επί το πλείστον απασχολούνται σε επαγγέλματα σχετικά με τον συμβολικό έλεγχο, όπως η εκπαίδευση. Παρατηρείται, επίσης, ότι κατέχουν ολοκληρωμένες παιδαγωγικές αντιλήψεις και αναζητούν μία ολιστική προσέγγιση για την εκπαίδευση των παιδιών τους που προάγει την δημιουργικότητα μέσω της βιωματικής μάθησης. Τέλος, μέσα από τη θεματική ανάλυση προκύπτει ότι για την επιλογή της εν λόγω παιδαγωγικής οι ίδιοι/ες πρέπει να επενδύσουν σε οικονομικό κεφάλαιο, σε κόπο και σε χρόνο.

Ετικέτες: γονική εμπλοκή, εναλλακτική εκπαίδευση, μορφωτικές πρακτικές, παιδαγωγική Waldorf
Share in social networks

Αναζητηση

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Προσφατες Ανακοινωσεις

Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
04/05/2025
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
26/03/2025
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
20/02/2025

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Ετικετες

Ανθρώπινα Δικαιώματα γλώσσα εθνική ταυτότητα εκπαίδευση εκπαιδευτικοί μετανάστευση πολιτισμικό κεφάλαιο προσχολική εκπαίδευση σχολικά εγχειρίδια τριτοβάθμια φύλο

Επικοινωνια

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΠΜΣ "Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα"

Γραφείο Υποστήριξης ΠΜΣ:
Ελένη Σωτηρίου

Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Αθήνα

Ισόγειο

Τηλ: 210-368 9312

E-Mail: pmsteapi@gmail.com


Γραμματεία ΤΕΑΠΗ Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Ισόγειο.

Τηλ: 210-368 9312

Copyright © 2025 - Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών | Created by Sheismartha Studios