• Ελληνικα
  • English
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών

Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

  • Το Πρόγραμμα
    • Στόχοι
    • Ιστορικό
    • Τίτλος Σπουδών
    • Όργανα Διοίκησης
    • Πολιτική ποιότητας
  • Προσωπικό
    • Διδακτικό Προσωπικό
    • Διδάσκοντες/ουσες παλαιότερων ετών
    • Διοικητικό Προσωπικό
  • Σπουδές
    • Δομή του Προγράμματος
    • Διάρθρωση του Προγράμματος Φοίτησης
    • Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία
    • Κανονισμός & Υποχρεώσεις Φοίτησης
    • Ακαδημαϊκός Σύμβουλος
    • Σπουδαστήριο
    • Μαθήματα
    • Οδηγός Σπουδών
    • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
    • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
    • Παράρτημα Διπλώματος
    • Διαχείριση Παραπόνων
  • Έρευνα
    • Δεοντολογία Έρευνας
    • Διπλωματικές Εργασίες
    • CoE Pilot Project: Addressing Violence in schools through EDC/HRE
    • Democratic School Governance for Inclusion: A Whole Community Approach
    • Φυσιογνωμία, εκπαιδευτική & επαγγελματική πορεία αποφοίτων ΠΜΣ
  • Νέα
    • Ανακοινώσεις
    • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία

Η Εκπαίδευση στην Αναδοχή : Η εμπειρία των αναδόχων φροντιστών από την εκπαιδευτική διαδικασία.

Βρίσκεστε εδώ: Αρχική / Διπλωματικές Εργασίες / Η Εκπαίδευση στην Αναδοχή : Η εμπειρία των αναδόχων φροντιστών από την εκπαιδευτική διαδικασία.

Η Εκπαίδευση στην Αναδοχή : Η εμπειρία των αναδόχων φροντιστών από την εκπαιδευτική διαδικασία.

17/06/2024Posted by Γραφείο Υποστήριξης ΠΜΣ
2023 / Αρετή ΛΥΚΟΣΤΡΑΤΗ

Η εκπαίδευση των αναδόχων φροντιστών κατέστη υποχρεωτική στην Ελλάδα μόλις το 2018, με την ψήφιση του νόμου 4538/2018, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει μέχρι σήμερα σχετική μελέτη για την αποτελεσματικότητα της και τον τρόπο εφαρμογής της. Αντίθετα με την ελληνική περίπτωση, οι εκπαιδεύσεις των αναδόχων γονέων αποτελούν πραγματικότητα εδώ και πολλές δεκαετίες σε πολλές χώρες του δυτικού κόσμου. Στο πρώτο μέρος της παρούσας διπλωματικής, λοιπόν, αναδεικνύεται η σημασία της εκπαίδευσης στην αναδοχή μέσα από την παρουσίαση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του εξωτερικού και των ευρημάτων από τις αξιολογικές έρευνες που έγιναν για αυτά τα προγράμματα. Παράλληλα, επιχειρείται και η συνοπτική συγκριτική τους αξιολόγηση, προκειμένου να αναδειχτούν τόσο τα πλεονεκτήματα όσο και τα μειονεκτήματα των διαφορετικών εκπαιδευτικών προσεγγίσεων που ακολουθούνται. Ακολούθως, στο δεύτερο μέρος αναλύονται και παρουσιάζονται τα ευρήματα από τις απαντήσεις 12 ανάδοχων φροντιστών που εκπαιδεύτηκαν στην Ελλάδα και συμμετείχαν στην ποιοτική έρευνα που διεξήχθη κατά την εκπόνηση της παρούσας διπλωματικής εργασίας. Σκοπός της έρευνας είναι η καταγραφή του βιώματός των αναδόχων από την εκπαιδευτική διαδικασία, η διερεύνηση του αν και κατά πόσο καλύπτονται οι ανάγκες τους από την παρεχόμενη εκπαίδευση, αλλά και η διατύπωση προτάσεων από τους ίδιους για το μέλλον των επιμορφώσεων. Στο τελευταίο μέρος της διπλωματικής, με την αξιολόγηση των σχετικών απαντήσεων, αναδεικνύεται η ανάγκη των αναδόχων για περισσότερη και ουσιαστικότερη επικοινωνία και υποστήριξη από τους επαγγελματίες, αλλά και η δημιουργία ισχυρότερων δικτύων επικοινωνίας ανάμεσα στους αναδόχους. Ακόμη, επισημαίνεται, η ανάγκη τους για περισσότερες από μια εκπαιδευτικές διαδικασίες με περισσότερο εξειδικευμένο περιεχόμενο. Επιπλέον, διαπιστώνεται ότι τα αιτήματα των αναδόχων φροντιστών στην Ελλάδα ομοιάζουν με εκείνα που έχουν αναδειχθεί από αντίστοιχες έρευνες του εξωτερικού και τίθενται ορισμένοι προβληματισμοί για την λειτουργία και την εφαρμογή της εκπαίδευσης αναδόχων φροντιστών στην Ελλάδα. Τέλος, καταγράφονται οι περιορισμοί της έρευνας και αναδεικνύονται προτάσεις για μελλοντικές έρευνες σχετιζόμενες με το υπό διερεύνηση θέμα.

Ετικέτες: Αναδοχή, ανάδοχοι φροντιστές, εκπαίδευση, εκπαιδευτικά προγράμματα.
Share in social networks

Αναζητηση

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Προσφατες Ανακοινωσεις

Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
04/05/2025
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
26/03/2025
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
20/02/2025

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Ετικετες

Ανθρώπινα Δικαιώματα γλώσσα εθνική ταυτότητα εκπαίδευση εκπαιδευτικοί μετανάστευση πολιτισμικό κεφάλαιο προσχολική εκπαίδευση σχολικά εγχειρίδια τριτοβάθμια φύλο

Επικοινωνια

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΠΜΣ "Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα"

Γραφείο Υποστήριξης ΠΜΣ:
Ελένη Σωτηρίου

Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Αθήνα

Ισόγειο

Τηλ: 210-368 9312

E-Mail: pmsteapi@gmail.com


Γραμματεία ΤΕΑΠΗ Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Ισόγειο.

Τηλ: 210-368 9312

Copyright © 2025 - Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών | Created by Sheismartha Studios