• Ελληνικα
  • English
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών

Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

  • Το Πρόγραμμα
    • Στόχοι
    • Ιστορικό
    • Τίτλος Σπουδών
    • Όργανα Διοίκησης
    • Πολιτική ποιότητας
  • Προσωπικό
    • Διδακτικό Προσωπικό
    • Διδάσκοντες/ουσες παλαιότερων ετών
    • Διοικητικό Προσωπικό
  • Σπουδές
    • Δομή του Προγράμματος
    • Διάρθρωση του Προγράμματος Φοίτησης
    • Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία
    • Κανονισμός & Υποχρεώσεις Φοίτησης
    • Ακαδημαϊκός Σύμβουλος
    • Σπουδαστήριο
    • Μαθήματα
    • Οδηγός Σπουδών
    • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
    • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
    • Παράρτημα Διπλώματος
    • Διαχείριση Παραπόνων
  • Έρευνα
    • Δεοντολογία Έρευνας
    • Διπλωματικές Εργασίες
    • CoE Pilot Project: Addressing Violence in schools through EDC/HRE
    • Democratic School Governance for Inclusion: A Whole Community Approach
    • Φυσιογνωμία, εκπαιδευτική & επαγγελματική πορεία αποφοίτων ΠΜΣ
  • Νέα
    • Ανακοινώσεις
    • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία

Σχολική ιστορική γνώση, ιεραρχήσεις και μετασχηματισμοί. Κριτική ανάλυση ενός προγράμματος τοπικής ιστορίας και κινηματογραφικής δημιουργίας στο σχολείο.

Βρίσκεστε εδώ: Αρχική / Διπλωματικές Εργασίες / Σχολική ιστορική γνώση, ιεραρχήσεις και μετασχηματισμοί. Κριτική ανάλυση ενός προγράμματος τοπικής ιστορίας και κινηματογραφικής δημιουργίας στο σχολείο.

Σχολική ιστορική γνώση, ιεραρχήσεις και μετασχηματισμοί. Κριτική ανάλυση ενός προγράμματος τοπικής ιστορίας και κινηματογραφικής δημιουργίας στο σχολείο.

25/11/2019Posted by Γραφείο Υποστήριξης ΠΜΣ
2019 / Αλεξάνδρα ΚΑΝΕΛΛΟΥ

Στόχος αυτής της εργασίας είναι να διερευνήσει ένα σχολικό πρόγραμμα τοπικής/προφορικής ιστορίας που οδήγησε στη δημιουργία ιστορικού ντοκιμαντέρ για τη λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας. Συγκεκριμένα, εάν αυτό μετασχηματίζει ως εκπαιδευτική πρακτική την ισχύουσα σχέση ανάμεσα στη σχολική και την καθημερινή κοινοτική γνώση και εάν επηρεάζει την ταυτότητα των υποκειμένων που έλαβαν μέρος σε αυτό όπως και τη γνωστική λειτουργία του σχολείου. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε σε γυμνάσιο της Αθήνας από ομάδα 3 εκπαιδευτικών και 14 μαθητριών της Γ΄ γυμνασίου και η έρευνα πραγματοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2017-2018. Τα ερευνητικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν ήταν η ελεύθερη, ημιδομημένη, σε βάθος συνέντευξη σε ομάδες (group discussion) και η παρατήρηση των εργασιών της ομάδας στο σχολείο και στο πεδίο. Η ανάλυση έδειξε ότι το πρόγραμμα πρόσφερε στις μαθήτριες την απόδραση από την παραδοσιακή αφηγηματική διδασκαλία της ιστορίας και την προσέγγιση της ιστορικής γνώσης με άλλους τρόπους και μέσα, δηλαδή επισκέψεις στο πεδίο, συνεντεύξεις, αναζήτηση πληροφοριών και κινηματογραφική δημιουργία. Με τις επισκέψεις στο πεδίο οι μαθήτριες οδηγήθηκαν στην κατανόηση του γενικού και αφηρημένου της σχολικής ιστορίας μέσω του ορατού και απτού, συνέκριναν το ερευνώμενο πεδίο με το πεδίο της δικής τους καθημερινής ζωής και παρατήρησαν τις κοινωνικές ιεραρχήσεις και την ανθρωπογεωγραφία του χώρου. Οι συνεντεύξεις που έλαβαν αποτέλεσαν μία ακόμα πηγή ιστορικής γνώσης, αν και οι πληροφορίες προήλθαν από ένα συγκεκριμένο σώμα αστών πληροφορητών και δεν συμπεριλήφθηκε η οπτική ατόμων ή ομάδων που ανήκουν σε διαφορετικά κοινωνικά στρώματα. Στο πρόγραμμα διαπιστώνουμε εξασθένιση του συνόρου ανάμεσα στη σχολική ιστορική γνώση και τη γνώση που προσφέρουν η κοινή αίσθηση και η καθημερινή κοινοτική εμπειρία. Συμπερασματικά, το πρόγραμμα διαθέτει στοιχεία που το διαφοροποιούν από την κυρίαρχη πρακτική ως προς την προσέγγιση της γνώσης και ως προς την κοινωνικοποίηση των υποκειμένων που συμμετείχαν αλλά δεν επηρέασε το κεντρικό περιεχόμενο της σχολικής ιστορικής γνώσης.

Ετικέτες: εξασθένιση, επίσημη γνώση, ιστορικό ντοκιμαντέρ, περιχάραξη, προφορική ιστορία, σχολείο, τοπική ιστορία
Share in social networks

Αναζητηση

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Προσφατες Ανακοινωσεις

Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
04/05/2025
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
26/03/2025
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
20/02/2025

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Ετικετες

Ανθρώπινα Δικαιώματα γλώσσα εθνική ταυτότητα εκπαίδευση εκπαιδευτικοί μετανάστευση πολιτισμικό κεφάλαιο προσχολική εκπαίδευση σχολικά εγχειρίδια τριτοβάθμια φύλο

Επικοινωνια

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΠΜΣ "Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα"

Γραφείο Υποστήριξης ΠΜΣ:
Ελένη Σωτηρίου

Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Αθήνα

Ισόγειο

Τηλ: 210-368 9312

E-Mail: pmsteapi@gmail.com


Γραμματεία ΤΕΑΠΗ Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Ισόγειο.

Τηλ: 210-368 9312

Copyright © 2025 - Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών | Created by Sheismartha Studios