• Ελληνικα
  • English
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών

Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

  • Το Πρόγραμμα
    • Στόχοι
    • Ιστορικό
    • Τίτλος Σπουδών
    • Όργανα Διοίκησης
    • Πολιτική ποιότητας
  • Προσωπικό
    • Διδακτικό Προσωπικό
    • Διδάσκοντες/ουσες παλαιότερων ετών
    • Διοικητικό Προσωπικό
  • Σπουδές
    • Δομή του Προγράμματος
    • Διάρθρωση του Προγράμματος Φοίτησης
    • Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία
    • Κανονισμός & Υποχρεώσεις Φοίτησης
    • Ακαδημαϊκός Σύμβουλος
    • Σπουδαστήριο
    • Μαθήματα
    • Οδηγός Σπουδών
    • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
    • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
    • Παράρτημα Διπλώματος
    • Διαχείριση Παραπόνων
  • Έρευνα
    • Δεοντολογία Έρευνας
    • Διπλωματικές Εργασίες
    • CoE Pilot Project: Addressing Violence in schools through EDC/HRE
    • Democratic School Governance for Inclusion: A Whole Community Approach
    • Φυσιογνωμία, εκπαιδευτική & επαγγελματική πορεία αποφοίτων ΠΜΣ
  • Νέα
    • Ανακοινώσεις
    • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία

Το πολύγλωσσο ήθος μιας μονόγλωσσης τάξης: μια έρευνα-δράση για την ανοικτότητα και την προσέγγιση της διαφοράς στο νηπιαγωγείο

Βρίσκεστε εδώ: Αρχική / Διπλωματικές Εργασίες / Το πολύγλωσσο ήθος μιας μονόγλωσσης τάξης: μια έρευνα-δράση για την ανοικτότητα και την προσέγγιση της διαφοράς στο νηπιαγωγείο

Το πολύγλωσσο ήθος μιας μονόγλωσσης τάξης: μια έρευνα-δράση για την ανοικτότητα και την προσέγγιση της διαφοράς στο νηπιαγωγείο

30/03/2023Posted by Γραφείο Υποστήριξης ΠΜΣ
2022 / Ιωάννα ΣΤΕΦΑΝΙΔΟΥ
Η παρούσα εργασία εκκίνησε από τη σκέψη να αναζητηθούν ντοπιολαλιές και γλωσσικά ιδιώματα σε μια τάξη νηπιαγωγείου που το σύνολο των παιδιών (17) έχει ως πρώτη γλώσσα την ελληνική. Άμεσα συνδεδεμένος στόχος με τη διερεύνηση της γλωσσικής ποικιλότητας ήταν η ανάδειξη της ποικιλομορφίας και πολυφωνικότητας μέσα σε μια κατ’ επίφαση γλωσσική ομοιογένεια. Η απουσία σύνδεσης των παιδιών με τόπους καταγωγής και συνεκδοχικά με τοπικά γλωσσικά ιδιώματα οδήγησε σε αναπροσανατολισμό της έρευνας και εστίαση σε ζητήματα που πραγματεύονται τη διαφορά είτε ως συστατικό της ομάδας είτε της κοινωνίας. Διενεργήθηκε έτσι μια εκπαιδευτική έρευνα-δράση με σκοπό να διερευνηθούν από τη μία η στάση των παιδιών αυτής της ηλικίας απέναντι σε θέματα ετερότητας και από την άλλη να αναζητηθούν τρόποι ώστε ο ρόλος και το έργο των εκπαιδευτικών να αξιοποιήσει την ευελιξία των παιδιών πρώτης σχολικής ηλικίας ως προς τις διερευνήσεις και τις υπό διαμόρφωση απόψεις μέσα από κατάλληλες δράσεις που θα αναπτύξουν ένα προβληματισμό απέναντι σε ζητήματα ετερότητας και διακρίσεων. Τα περιεχόμενα στη συγκεκριμένη έρευνα-δράση αντλήθηκαν από υλικό σχετικά με την κριτική διαπολιτισμική εκπαίδευση και την κριτική γλωσσική επίγνωση. Οι εκπαιδευτικές διαδικασίες διαμορφώθηκαν πάνω στις αρχές της εκπαιδευτικής έρευνας-δράσης και της κριτικής παιδαγωγικής στοιχειοθετώντας μια εκπαιδευτική συνθήκη που θα βασίζεται στις «πολυφωνίες» των φωνών μας και στις πολλαπλές τροπικότητές μας ώστε να διευρυνθεί ο ορίζοντας των ταυτοτικών διεργασιών όλων. Γίνεται προσπάθεια να ιχνηλατηθεί η ανάγκη διαμόρφωσης μιας εκπαιδευτικής λογικής που θα βλέπει πέρα από την εθνικά γλωσσική και πολιτισμική ομοιογένεια και που θα εμπλουτίζεται από την διαφορά είτε αυτή φωτίζεται από την παρουσία μαθητών/τριών μεταναστευτικού υποβάθρου είτε όχι. Μια τέτοια διεύρυνση πιθανότατα χωρέσει τη συνύπαρξη διαφόρων εκδοχών των εαυτών μας, τις οποίες ο σημερινός κόσμος έχει θέσει εκτός, έχει αποβάλει και οι οποίες εντέλει έχουν αποβληθεί μέσα ακριβώς από τη λογική του «εμείς» και οι «άλλοι».
Ετικέτες: Ετερότητα, κριτική γλωσσική επίγνωση, κριτική διαπολιτισμική εκπαίδευση, κριτική παιδαγωγική, μύθος της εθνικής ομοιογένειας, ταυτότητα
Share in social networks

Αναζητηση

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Προσφατες Ανακοινωσεις

Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
04/05/2025
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
26/03/2025
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
20/02/2025

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Ετικετες

Ανθρώπινα Δικαιώματα γλώσσα εθνική ταυτότητα εκπαίδευση εκπαιδευτικοί μετανάστευση πολιτισμικό κεφάλαιο προσχολική εκπαίδευση σχολικά εγχειρίδια τριτοβάθμια φύλο

Επικοινωνια

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΠΜΣ "Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα"

Γραφείο Υποστήριξης ΠΜΣ:
Ελένη Σωτηρίου

Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Αθήνα

Ισόγειο

Τηλ: 210-368 9312

E-Mail: pmsteapi@gmail.com


Γραμματεία ΤΕΑΠΗ Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Ισόγειο.

Τηλ: 210-368 9312

Copyright © 2025 - Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών | Created by Sheismartha Studios