• Ελληνικα
  • English
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών

Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα

  • Το Πρόγραμμα
    • Στόχοι
    • Ιστορικό
    • Τίτλος Σπουδών
    • Όργανα Διοίκησης
    • Πολιτική ποιότητας
  • Προσωπικό
    • Διδακτικό Προσωπικό
    • Διδάσκοντες/ουσες παλαιότερων ετών
    • Διοικητικό Προσωπικό
  • Σπουδές
    • Δομή του Προγράμματος
    • Διάρθρωση του Προγράμματος Φοίτησης
    • Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία
    • Κανονισμός & Υποχρεώσεις Φοίτησης
    • Ακαδημαϊκός Σύμβουλος
    • Σπουδαστήριο
    • Μαθήματα
    • Οδηγός Σπουδών
    • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
    • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
    • Παράρτημα Διπλώματος
    • Διαχείριση Παραπόνων
  • Έρευνα
    • Δεοντολογία Έρευνας
    • Διπλωματικές Εργασίες
    • CoE Pilot Project: Addressing Violence in schools through EDC/HRE
    • Democratic School Governance for Inclusion: A Whole Community Approach
    • Φυσιογνωμία, εκπαιδευτική & επαγγελματική πορεία αποφοίτων ΠΜΣ
  • Νέα
    • Ανακοινώσεις
    • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία

«Το χιούμορ στο πλαίσιο της σχολικής τάξης: Απόψεις δασκάλων»

Βρίσκεστε εδώ: Αρχική / Διπλωματικές Εργασίες / «Το χιούμορ στο πλαίσιο της σχολικής τάξης: Απόψεις δασκάλων»

«Το χιούμορ στο πλαίσιο της σχολικής τάξης: Απόψεις δασκάλων»

30/03/2023Posted by Γραφείο Υποστήριξης ΠΜΣ
2022 / Αλεξάνδρα ΣΤΕΛΛΑΚΗ

Η παρούσα εργασία αφορά το χιούμορ στο πλαίσιο της σχολικής τάξης και πιο συγκεκριμένα ασχολείται με τις απόψεις των δασκάλων σχετικά με τη χρήση ή τη μη χρήση του κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας τους. Στους ερευνητικούς της στόχους περιλαμβάνονται η διερεύνηση των κινήτρων και των επιδιώξεων τους αναφορικά με τη χρήση του χιούμορ, η ανάδειξη των θετικών και των αρνητικών όψεων του στο σχολικό περιβάλλον, καθώς και των τρόπων πρόσληψής του από τους μαθητές και τις μαθήτριες. Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε ήταν η ποιοτική έρευνα. Διενεργήθηκαν δώδεκα ημιδομημένες συνεντεύξεις σε εν ενεργεία δασκάλους και δασκάλες, οι οποίοι και οι οποίες διδάσκουν σε δημόσια δημοτικά σχολεία στην περιφέρεια Αττικής. Κατόπιν της συλλογής των δεδομένων της έρευνας, αυτά απομαγνητοφωνήθηκαν στο σύνολό τους και έπειτα πραγματοποιήθηκε σε αυτά θεματική ανάλυση. Από τα ευρήματα της έρευνας προκύπτει ότι το χιούμορ γίνεται αντιληπτό από τους δασκάλους και τις δασκάλες ως κάτι θετικό. Στην προσπάθειά τους να δώσουν έναν κατά τη γνώμη τους ορισμό συνδέουν το χιούμορ με την ευχαρίστηση, τη χαλάρωση, τη διασκέδαση, την ευθυμία και την εξυπνάδα. Επιπλέον, στο σύνολο τους πιστεύουν ότι το χιούμορ συντελεί στην ύπαρξη ομαδικού πνεύματος και ευχάριστου κλίματος στην τάξη. Παράλληλα, οι θέσεις των δασκάλων αναδεικνύουν ότι το χιούμορ επιδρά ευεργετικά στη σχέση μεταξύ διδασκόντων/διδασκουσών και διδασκόμενων. Ωστόσο, η πλειονότητα των εκπαιδευτικών επισημαίνει εξίσου ότι είναι απαραίτητες η ύπαρξη «ορίων» και η τήρηση κανόνων συμπεριφοράς κατά τη χρήση του χιούμορ τόσο στο πλαίσιο της σχολικής τάξης ειδικότερα όσο και στο σχολικό περιβάλλον γενικότερα. Τέλος, από τα λεγόμενα τους προκύπτει ότι δεν υπάρχουν ενότητες εντός των διδακτικών εγχειριδίων του δημοτικού που να αφορούν εξ ολοκλήρου το χιούμορ.

Ετικέτες: απόψεις δασκάλων, αρνητικές όψεις, θετικές όψεις, όρια, παιδαγωγικό χιούμορ, πρωτοβάθμια εκπαίδευση, σχολικά εγχειρίδια, χιούμορ
Share in social networks

Αναζητηση

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Προσφατες Ανακοινωσεις

Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
04/05/2025
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
26/03/2025
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
Κύκλος ανοιχτών σεμιναρίων: Ομιλία Βασίλη Σωτηρόπουλου
20/02/2025

Χρησιμες Σελιδες

  • Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα 2024-2025
  • Σπουδαστήριο
  • Οδηγός Σπουδών
  • Μαθήματα
  • Διπλωματικές Εργασίες
  • Επικοινωνία

Ετικετες

Ανθρώπινα Δικαιώματα γλώσσα εθνική ταυτότητα εκπαίδευση εκπαιδευτικοί μετανάστευση πολιτισμικό κεφάλαιο προσχολική εκπαίδευση σχολικά εγχειρίδια τριτοβάθμια φύλο

Επικοινωνια

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΠΜΣ "Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα"

Γραφείο Υποστήριξης ΠΜΣ:
Ελένη Σωτηρίου

Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Αθήνα

Ισόγειο

Τηλ: 210-368 9312

E-Mail: pmsteapi@gmail.com


Γραμματεία ΤΕΑΠΗ Μαρασλή 4, Τ.Κ. 106 76, Ισόγειο.

Τηλ: 210-368 9312

Copyright © 2025 - Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών | Created by Sheismartha Studios